پایگاه خبری تحلیلی امروله12:20 - 1399/03/13
مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه مطرح کرد:

افزایش ۷ درصدی مصرف برق در کرمانشاه/ لزوم مدیریت مصرف برای جلوگیری از خاموشی تابستان

مرصادنیوز: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه از افزایش ۷ درصدی مصرف برق در این استان خبر داد.

به گزارشامروله، امید علی مرآتی در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،   اظهار داشت: با نزدیک شدن به فصل گرم مصرف برق در استان کرمانشاه بین ۶ تا ۷ درصد افزایش یافته است که در این راستا رونق تولید در کارخانه‌ها نیز نقش داشته است.

وی افزود: از پایان سال ۹۸ جلساتی به منظور کاهش ساعات پیک و نداشتن خاموشی برگزار شد و از ابتدای سال این جلسات به صورت هفته‌ای یک بار بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با مشترکین بخش خانگی، کشاورزی، تجاری و صنعتی در راستای کاهش مصرف و خاموشی کنتورهای برق در ساعات ۱۳ تا ۱۷ عصر از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ماه منعقد شده است که اگر این تفاهمنامه ها اجرا شود شاهد خاموشی نخواهیم بود.

مرآتی با بیان اینکه اگر مردم مانند سال گذشته با شرکت توزیع برق همکاری خاموشی نخواهیم داشت، گفت: از همین روزهای آغازین خرداد ماه سهمیه‌ای از سوی وزارتخانه برای استان‌ها در نظر گرفته شده که با توجه به مدیریت مصرف برق تاکنون از میزان سهمیه تجاوز نکرده و در استان کرمانشاه خاموشی اعمال نشده است.

این مسئول با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای ایام بدون خاموشی خواهیم کرد، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با مشترکین کشاورزی در صورتی که این مشترکین چاه‌های خود را در ساعت ۱۳ تا ۱۷ خاموش کنند مصرف آنها در ۲۰ ساعت بعدی رایگان خواهد بود.

وی گفت: همچنین با کارخانجات صنعتی نیز در بحث ذخیره‌سازی عملیاتی تفاهم‌نامه داریم که بر مبنای آن در صورتی که دیزل‌ها را وارد مدار کنند به ازای هر کیلووات برق مصرفی ۶۵۰ تومان از هزینه‌های برق به آنها پرداخت و حواله گازوئیل دولتی نیز به آنها داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه ای که با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منعقد شده در صورتی که برق ایستگاه‌های سی ان جی ۲ ساعت خاموش شود مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

مرآتی با بیان اینکه به منظور نداشتن خاموشی مدیریت مصرف برق ضروری است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در سطح استان کرمانشاه خاموشی نداشتیم و در این راستا شرکت توزیع برق از نظر هزینه‌های برق مصرفی متضرر شد اما ضرر را بر نداشتن خاموشی ترجیح داد.

این مسئول عنوان کرد: همچنین در راستای کاهش مصرف برق با توجه به اینکه بخش اعظمی از مصرف ادارات در ساعات پیک ناشی از روشن شدن سیستم‌های سرمایشی است در حال رایزنی با استاندار برای کاهش ساعات اداری به حداکثر ۱۳ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه هستیم.

وی ادامه داد: در مناطق زلزله زده نیز هنوز تعرفه‌های معاف از پرداخت هزینه‌های برق اعلام نشده است، بر همین مبنا درصدد رایزنی با وزارت نیرو برای اعلام این تعرفه هستیم و بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل تعرفه‌هایی که معاف هستند اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه افزود: در فصل گرما بین ۲۰ تا ۳۰ درصد مصارف مربوط به سیستم‌های سرمایشی است بنابراین مردم حداکثر درجه وسایل سرمایشی خود را روی ۲۴ درجه تنظیم کنند و کولرها نیز از نظر پوشال و مباحث مکانیکی سرویس شوند تا با کمترین برق مصرفی بیشترین بازدهی ایجاد شود.