پایگاه خبری تحلیلی امروله11:05 - 1399/03/17
بیانیه جمعی از خانواده‌های شهدا و جوانان انقلابی کرمانشاه

قانون فصل‌الخطاب ماجرای مرگ آسیه پناهی است نه هوچی‌بازی گروهی به ظاهر عدالت‌خواه

مرصادنیوز: جمعی از خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان و جوانان انقلابی کرمانشاه در بیانیه‌ای اعلام کردند که قانون فصل‌الخطاب ماجرای مرگ آسیه پناهی است نه هوچی‌بازی گروهی به ظاهر عدالت‌خواه که مشخصا نیز معلوم است که به کجا وصل هستند و چه اهدافی را در سر می‌پرورانند.

به گزارشامروله، جمعی از خانواده شهدا، رزمندگان، جانبازان و جوانان انقلابی کرمانشاه در واکنش به تجمع عده‌ای برای مطالبه برخورد با عاملان مرگ پیرزن کپرنشین کرمانشاهی بیانیه‌ای صادر کردند که متن آن به شرح زیر است.

این روزها فضای مجازی پر است از کلیپ‌ها و‌ مطالب مختلفی که نسبت به مرگ آسیه پناهی واکنش نشان می‌دهند؛ افرادی از سر همدردی و احساس تکلیف و اشخاصی هم به خاطر اغراض و تسویه حساب‌های شخصی؛ ولی جدای از خطای نیروهای اجرائیات که به قول شهردار محترم می‌توانستند بهتر عمل کنند مسائلی نیز در پشت پرده این اتفاق ناخواسته وجود دارد که به موقع تبیین خواهد شد.

اما عمده این مساله این است که بدانیم اولا این زمین و یا به قولی آلونکی که از آن یاد می‌کنند ۹، ۱۰ متر و ۲۰ متر که ۹۶۰ متر مربع بوده که حدودا دو میلیارد تومان هم ارزش داشته است و ثانیا اینکه زمین فوق در بستر رودخانه های فصلی و حریم فضای سبز قرار داشته که مالکیت آن نیز محرز نیست.

از این مسائل که بگذریم ورود گروهی بیست نفره به عنوان عدالتخواه از استانهای دیگر برای پیگیری این قضیه به شهر ماست، افرادی که مشخصا نیز معلوم است که به کجا وصل هستند و چه اهدافی را در سر می‌پرورانند اما گویا مطلع نیستند این شهر نه بی صاحب است و نه محتاج مطالبه گری آنهاست.

استان کرمانشاه هشت نماینده دارد و باعث سرشکستگی ماست که نماینده تهران به اینجا بیاد و بخواهد در امور شهرمان دخالت کند. ما خانواده های شهدا، رزمندگان، جانبازان و جوانان انقلابی این استان مرزی سالهاست که با مشکلات مردم آشنائیم و به موقع نیز در تمام قضایا و خصوصا مورد مذکور مطالبات خود را به مسئولین گوشزد کرده‌ایم و همواره نیز راهمان را ادامه خواهیم داد.

اما حتما معنای مطالبه گری را با هوچی گری تمیز می‌دهیم و تمام جوانب و پشت پرده های امر را نیز بررسی می‌کنیم ، آنگاه اقدام مناسب را انجام می‌دهیم.

در مورد ماجرای فوت این مرحومه نیز معتقدیم قانون فصل الخطابست و باید با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد اما سیاهنمایی و ورود نامتعارف گروهی کم سن و سال از استانهای دیگر و تعیین تکلیف کردن برای عزل و نصب مسئولین را برنمی‌تابیم و این را به منزله توهین به خود و بزرگانمان می‌دانیم.

گرچه به واسطه میزبانی و فرهنگ مهمان نوازی خود، این بار را چشم پوشی کردیم و با آنها برخورد در خور رفتار ناشایست آنها نکردیم اما قاعدتا دیگر اجازه چنین کارهای سرخود و بی تدبیرانه ای را نخواهیم داد.

قابل ذکر است این گروه ظاهراً عدالتخواه مورد استقبال جوانان انقلابی شهر نیز قرار نگرفتند و مردم منطقه نیز آنها از دخالت بیجا در این امور بر حذر داشتند.

والسلام علی من تبع الهدی