پایگاه خبری تحلیلی امروله12:39 - 1399/03/31
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه خبر داد

کشف ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در کرمانشاه/ افزایش ۲۳ درصدی کشفیات

مرصاد نیوز: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی دو ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارشامروله،  سرهنگ علیرضا دلیری امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه کشور ما در مسیر ترانزیت مواد مخدر افغانستان به سمت اروپا قرار دارد، حجم زیادی از مواد صنعتی با قیمت کمتر در داخل کشور رسوب می‌کند و نتیجه آن درگیری جوانان به اعتیاد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه از کشف حدود ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کرمانشاه طی دو ماهه اول امسال خبر داد و گفت: ۴۵۰ نفر نیز در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ دلیری خاطر نشان کرد: در بحث کشفیات و انهدام باندهای مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون افزایش قابل قبولی داشتیم و درمجموع ۲۳ درصد افزایش کشفیات نسبت به مشابه سال قبل شاهد هستیم.

وی اعتیاد به مواد مخدر را عامل بسیاری از جرایم دانست و بیان داشت: امروز علت افزایش سرقت‌های خرد در استان به دلیل روند افزایشی اعتیاد است.

سرهنگ دلیری آموزش همگانی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و گفت: فرهنگسازی و پیشگیری در بین جوانان و نوجوانان و سایر اقشار جامعه مهمترین راه مبارزه با سو مصرف مواد مخدر است.

این مقام انتظامی همچنین گفت: در این راستا انقلابی عمل نکردن، سبب شده گسستگی فرهنگی بین جوانان امروز و نسل دیروز به وجود بیاید و همین امر باعث شده جوانان بیشتر آلوده شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، فروشندگان مواد مخدر را اصلی ترین قاتلین اجتماعی معرفی کرد و اظهار داشت: بر این اساس ضروری است رسانه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر به عرصه بیایند و در این مسیر فرهنگسازی کنند.