پایگاه خبری تحلیلی امروله12:43 - 1399/03/31
مدیرکل کتابخانه های عمومی کرمانشاه:

کتابخانه مرکزی کرمانشاه نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است

مرصاد نیوز: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: کتابخانه مرکزی نیازمند ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار است و در صورت تامین تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

به گزارشامروله، معصومه حسنی خوانسار در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاددر خصوص آخرین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی اظهار داشت: این پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد و اعتبار هزینه کرد مبلغ ۶۶,۵۴۳ میلیون ریال در مرحله اتمام سفت کاری و شروع نازک کاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه افزود: متأسفانه از ابتدای سال ۹۹ کارگاه به دلیل نداشتن اعتبار جهت شروع عملیات عمرانی تعطیل است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نوسانات بازار و تغییر قیمت مصالح برای تکمیل پروژه به ۲۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۰ این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

حسنی خوانسار گفت: احداث کتابخانه مرکزی استان در سال ۸۰ مطرح و پس از چند سال از این موضوع با پیگیری‌های اعضای انجمن و اداره کل کتابخانه های عمومی استان، در سال ۸۶ یک قطعه زمین به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع در محل پارک موتوری شهرداری کرمانشاه واقع در خیابان شهید مصطفی امامی روبروی پارک معلم جهت احداث کتابخانه مرکزی استان به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار شد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به طراحی صورت گرفته کتابخانه مرکزی در ۷ سقف و با زیربنای ۱۴۹۹۹ مترمربع است که پس از تحویل زمین و پیگیری در خصوص جذب اعتبار تا قبل از برنامه پنجم توسعه مبلغ ۲۰,۷۴۴,۳۶۰ میلیون ریال به پروژه تخصیص داده شد و پروژه به مرحله ۳۲٪ پیشرفت فیزیکی رسید.

وی افزود: در سال ۹۱ با عنایت به بروز مشکلات اعتباری، پروژه متوقف شد اما با توجه به دور سوم سفر رئیس جمهور وقت به استان، مصوب شد پس از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از منابع استانی ۶۰ درصد باقیمانده از محل اعتبارات ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه بیان داشت: علی رغم مکاتبات قبلی استانداری کرمانشاه با وزارت فرهنگ و ارشاد در زمینه جذب اعتبار و همچنین پیگیری‌های مکرر این اداره کل و نظر به گذشت مدت زمان بیش از ۵ سال از تعطیلی پروژه تا سال ۱۳۹۶ هیچ گونه ردیف اعتباری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تکمیل و تجهیز پروژه در نظر گرفته نشده است.

حسنی خوانسار افزود: با پیگیری‌های مجدانه مسئولین استانی در سال ۹۶ مبلغ ۲۲,۰۰۰ میلیون ریال از محل منابع استانی و در سال ۹۷ مبلغ ۱۲,۲۰۰ میلیون ریال و در سال ۹۸ مبلغ ۶,۷۹۸ میلیون ریال جهت ادامه اجرای فعالیت عمرانی کتابخانه مرکزی تخصیص داده شده است.