پایگاه خبری تحلیلی امروله10:03 - 1399/04/03
فیلم؛

۸۰ تخت به بیمارستان‌های فارابی و گلستان افزوده شد/ توزیع روزانه ۷۰ هزار عدد ماسک

مرصاد نیوز: مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۸۰ تخت به بیمارستان‌های فارابی و گلستان افزوده و تجهیزات آن تامین شد.

به گزارشامروله، تورج شیرزادیان در گفتگو با  خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  اظهار داشت: طی روزهای اخیر ۶۰ تخت به بیمارستان فارابی و ۲۰ تخت به بیمارستان امام رضا افزوده و تجهیزات مورد نیاز آنها تأمین شد.

وی از اختصاص ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید و نصب یک دستگاه اکسیژن ساز کانتینری در بیمارستان فارابی خبر داد و گفت: در حال حاضر از نظر تأمین اکسیژن در این بیمارستان مشکلی وجود ندارد.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: ۱۵۰ عدد کپسول ۴۰ لیتری برای پشتیبانی در شرایط خاص در اختیار بیمارستان فارابی قرار گرفته و به تعداد مشابه نیز در اختیار بیمارستان‌گلستان قرار گرفته تا از نظر تأمین اکسیژن مشکلی وجود نداشته باشد.

شیرزادیان تصریح کرد: به تازگی ۲ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی در راستای ارتقا بیماریابی در مرکز بوستان و آزمایشگاه مرکزی معاونت بهداشتی خریداری و نصب شد که آزمایشگاه محمد کرمانشاهی هم به جمع آزمایشگاه‌های انجام دهنده تست تشخیص کرونا پیوسته است.

وی افزود: در حال حاضر از نظر تعداد تست‌های انجام شده برای تشخیص ویروس کرونا در سطح کشور در رتبه ششم قرار داریم.

تأمین یک میلیون عدد ماسک ساده / ‏‬ روزانه حداقل ۷۰ هزار عدد ماسک سه لایه میان داروخانه‌ها توزیع خواهد شد

این مسئول درباره تأمین ملزومات حفاظت فردی نیز گفت: روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک سه لایه و ۳ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک n۹۵ در مراکز درمانی دانشگاهی توزیع می‌شود همچنین دستکش و وسایل حفاظت فردی نیز با نظارت بر کیفیت آنها در حال توزیع است.

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: دغدغه مردم کمبود ماسک است که در این راستا قول تأمین یک میلیون عدد ماسک ساده از معاون وزیر گرفته شده که حواله‌های آن صادر شده و به زودی شاهد توزیع آن در سطح داروخانه‌ها خواهیم بود.

وی گفت: یک واحد تولیدی ماسک سه لایه با ظرفیت ۵۰ هزار عدد در روز در کرمانشاه راه اندازی شده که به مصرف مراکز درمانی دانشگاهی و داروخانه‌ها می‌رسد همچنین دیگر شرکت‌های تولیدی در حال رساندن ظرفیت به ۵۰ هزار عدد در روز هستند.

این مسئول عنوان کرد: در این صورت روزانه حداقل ۷۰ هزار عدد ماسک سه لایه میان داروخانه‌ها توزیع خواهد شد همچنین در سطح استان کرمانشاه سه شرکت تولید کننده ماسک n۹۵ وجود دارد که یکی از این شرکت‌ها با خرید دستگاه مکانیزه تولید ماسک ظرفیت خود را به ۲۰ هزار عدد در روز می‌رساند و به زودی در دسترس قرار می‌گیرد.

شیرزادیان تصریح کرد: در حال حاضر کمبود تخت بیمارستانی نداریم اما برای شرایط خاص پیش‌بینی کرده‌ایم از ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی استفاده کنیم در همین راستا ۱۲ تخت icu در بیمارستان طالقانی پیش بینی شده همچنین بیمارستان‌های امام حسین، ۵۲۰ ارتش و نیروی انتظامی نیز در صورت افزایش آمار مبتلایان وارد مدار خواهند شد.