پایگاه خبری تحلیلی امروله08:08 - 1399/04/07
فرماندار سنقر خبرداد

آمادگی مدیریت بحران سنقروکلیایی در مهار آتش سوزی های احتمالی

پایگاه خبری امروله : فرماندار سنقروکلیایی گفت : مشکلات جزئی در برخی موارد و مناطق در زمینه تامین آب شرب وجود دارد که با پیگیری و هماهنگی انجام شده در آینده نزدیک بر طرف خواهد شد.

به گزارشامروله، جلسه مدیریت بحران به ریاست فرماندار سنقروکلیایی و با حضور معاون عمرانی و مسئولین ذیربط با دستور کار هماهنگی و آمادگی لازم در جهت مدیریت بحران و مهار آتش سوزی های احتمالی در سطح شهرستان در سرسرای شهرداری برگزار شد.

 

فرماندار سنقروکلیایی در این جلسه بر اهمیت ویژه و آمادگی های لازم دستگاه ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: با اجرای رزمایش و تداوم تمرین ها، میتوان آمادگی های لازم در این زمینه بالاتر برد. 

 

غلامرضا مرتضوی افزود: در آینده نزدیک به منظور کاهش آسیب پذیری و افزایش بازدارندگی، برنامه هایی را در قالب رزمایش و تمرین در سطح شهرستان با حضور کلیه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از جمله اورژانس، جمعیت هلال احمر، آتش نشانی، ادارات آب، برق و گاز اجرا خواهد شد. 

 

وی در ادامه از وقوع چند فقره آتش سوزی در روز های اخیر در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: با اتخاذ تدابیر و با حضور فعال مجموعه مدیریت بحران خوشبختانه با مهار به موقع آتش سوزی ها خسارات به صورت جزئی حادث شد. 

 

مرتضوی با اشاره به بارش های مناسب و فراوان سال گذشته و افزایش دسترسی اراضی کشاورزی به آبیاری نوین و با توجه به رشد پوشش گیاهی مناسب در مراتع و فرارسیدن فصل گرما و خشک شدن آن، خواستار توجه و رعایت هر چه بیشتر مردم نسبت به حفاظت منابع و اراضی طبیعی در شهرستان شد. 

 

فرماندار سنقروکلیایی همچنین اهتمام ویژه و هماهنگی ادارات آب، برق و گاز در زمان قطعی های احتمالی در شبکه جهت رفع موارد را خواستار شد و افزود: مشکلات جزئی در برخی موارد و مناطق در زمینه تامین آب شرب وجود دارد که با پیگیری و هماهنگی انجام شده در آینده نزدیک بر طرف خواهد شد. 

 

وی در ادامه رفع موارد قطعی برق در شهر را از مهمترین دغدغه  شهرستان عنوان کرد و افزود: پیگیری های لازم جهت احداث پست برق در شهر سنقر و سطر(بخش کلیایی) صورت گرفته است که با اجرای آن رفع مشکل مردم شهرستان و واحد های تولیدی شهرک صنعتی در ارتباط با قطعی برق صورت خواهد گرفت. 

 

 شانه زنی و ایجاد آتش بر جهت کنترل آتش سوزی ها، استفاده از ظرفیت دهیاران در اطلاع‌رسانی حوادث طبیعی از مواردی بود که مورد تاکید فرماندار سنقروکلیایی قرار گرفت.