پایگاه خبری تحلیلی امروله11:52 - 1399/04/07
رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد

کاهش ۴۲ درصدی ماموریت‌های تصادفات جاده‌ای اورژانس در کرمانشاه

مرصاد نیوز: رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ماموریت‌های تصادفات جاده‌ای اورژانس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارشامروله، هومن رفیعی در گفتگو باشبکه اطلاع رسانی مرصاداظهار داشت: در فصل بهار یک هزار و ۸۲۲ مأموریت تصادفی شهری توسط اورژانس استان کرمانشاه انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۳ درصدی حکایت دارد.

وی افزود: همچنین ۹۳۷ مأموریت مربوط به تصادفات جاده‌ای انجام شده که در مقایسه با سال گذشته ۴۲ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به نظر می‌رسد شیوع ویروس کرونا و کاهش مسافرت در کاهش تصادفات جاده‌ای مؤثر بوده است.

رفیعی گفت: طی این مدت مجموعاً ۲۷۵۹ مأموریت تصادفی شهری و جاده‌ای انجام شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد این مأموریت‌ها ۳۳۷۹ مورد بوده است.

این مسئول بیان داشت: همچنین طی سه ماه نخست سال شاهد انجام ۱۴ هزار و ۱۵۵ مأموریت غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس بودیم که در مقایسه با بهار سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲۰ درصد از مأموریت‌های انجام شده در بهار امسال مربوط به مأموریت‌های تصادفی بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند یک هزار و ۴۹۳ فرد مشکوک به کرونا توسط ۱۵ دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند، گفت: با توجه به انجام مأموریت‌های انتقال بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مردم برای دریافت خدمات مشاوره‌ای و موارد غیر اورژانسی با سامانه ۱۱۵ تماس نگیرند بلکه می‌توانند با شماره‌های ۴۰۳۰، ۱۶۶۶ و ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

وی بیان داشت: اگرچه در سنوات گذشته بیشترین مراجعه کنندگان به مراکز اورژانس را بیماران قلبی تشکیل می‌داد اما بهار امسال بیماران تنفسی بیشتر به مراکز اورژانس مراجعه کردند.