پایگاه خبری تحلیلی امروله10:05 - 1399/04/22
دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد؛

اقدام جدید صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها به بهانه مبارزه با کرونا

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل با انتشار گزارشی از اقدام جدید رژیم صهیونیستی در ایجاد ایست های بازرسی بیشتر در قدس اشغالی و کرانه باختری به بهانه مبارزه با ویروس کرونا انتقاد کرد.

به گزارشامروله،  به نقل از فلسطین الیوم، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل(اوچا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به بهانه مبارزه با گسترش ویروس کرونا، اقدام به ایجاد ایست های بازرسی جدید در مناطق مختلف قدس اشغالی و کرانه باختری کرده است.

بر اساس این گزارش، این اقدام رژیم صهیونیستی باعث شده تا مسیرهای اصلی در قدس اشغالی و کرانه باختری بیش از پیش بسته شده و رفت و آمد فلسطینی ها بیشتر از قبل با مشکل مواجه شود.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی برخی از مناطق را جزو مناطق بسته اعلام کرده و مانع ورود فلسطینی ها به این مناطق می شود.

دفتر سازمان ملل اعلام کرد که این اقدام رژیم صهیونیستی باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتر در زندگی روزمره فلسطینی ها و عدم دسترسی آنها به خدمات مورد نیازشان شده است.

رژیم صهیونیستی در حالی مدعی است که این اقدام برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا صورت می گیرد که در واقع، این مسأله تبدیل به بهانه ای برای حمایت از شهرک نشینان در مناطق مختلف کرانه باختری شده است.

بر اساس این گزارش، اشغالگران طی ۲ دهه گذشته تلاش کرده اند یک شبکه از راه های ثانویه مخصوص فلسطینی ها از جمله راه های زیر زمینی و تونل ها، ایجاد کنند و بدین ترتیب مسیرهای ارتباطی در کرانه باختری را بسته و دارایی ها و زمین های فلسطینی ها را مصادره کنند.