پایگاه خبری تحلیلی امروله10:28 - 1399/05/23
موسوی:

تبلیغات در مرحله دوم انتخابات مجلس، فقط در فضای مجازی است

دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: ستادهای تبلیغاتی نامزدها در ۹ استان کشور فعالیتی نخواهند داشت و تبلیغات انتخاباتی صرفا در عرصه مجازی صورت خواهد گرفت.

به گزارشامروله، سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در همایش معاونین سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که به صورتویدیوکنفرانسدر محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه بعد از نشست‌های متعدد با متولیان حوزه بهداشت، در نهایت قرار بر برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شد، اظهار داشت: امروز با هماهنگی کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد ملی مدیریت مقابله با بیماری کرونا، پروتکل‌های بهداشتی جهت برگزاری انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی تدوین شده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه با هدف حفظ سلامت شرکت کنندگان در انتخابات قرار شده استرؤسایدانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها هم عضو ستاد انتخابات استان شوند تا نظارت دقیق‌تری بر رعایت اصول بهداشتی در فرآیند انتخابات داشته باشند.

وی اضافه کرد: ستادهای تبلیغاتی نامزدها در ۹ استان کشور فعالیتی نخواهند داشت و تبلیغات انتخاباتی صرفاً در عرصه مجازی صورت خواهد گرفت.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه تلاش داریم زمینه استفاده از ظرفیت‌های صدا و سیما را در استان‌ها برای نامزدها فراهم سازیم، گفت: استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی صدا و سیما شرایط مناسبی را برای نامزدها جهت ارائه برنامه‌ها و ایده‌هایشان با مردم حوزه انتخابیه خود ایجاد می‌کند.

مدیر کل انتخابات وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که تا حد امکان انتخابات در محیط‌های باز برگزار شود تا به توقف چرخه انتقال بیماری یاری برساند.