پایگاه خبری تحلیلی امروله09:56 - 1399/05/25
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه :

اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان صحنه وارد فاز صادرات شدند

پایگاه خبری امروله : مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان صحنه پیگیر صادرات بودند که با بازگشایی آن در مرداد ماه ۲هزار و ۵۱۷ تن انواع محصولات کشاورزی صادر کرده اند.

به گزارشامروله، ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت:صادرات یکی از اولویت‌های اصلی و مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی به شمار می‌آید که به این منظور محصولات کشاورزی به دلیل دارا بودن مزیت رقابتی بالا، برای اهداف صادراتی حائز اهمیت ویژه‌ای هستند.

 


او بیان کرد: صادرات محصولات کشاورزی می‌تواند ارز آوری خوبی برای کشور داشته باشد بنابراین تشکل‌های تعاون روستایی استان با بهره گیری از ظرفیت‌های صادرات در این عرصه وارد شده اند.

 


مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه افزود: از ابتدای امسال تاکنون اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان صحنه پیگیر صادرات بودند که با بازگشایی آن در مرداد ماه  ۲هزار و ۵۱۷ تن انواع محصولات کشاورزی شامل گوجه فرنگی، ملون، هندوانه، پیاز، آلو، پرتقال، لیموترش، خیار، سیرخشک، کاهو، فلفل دلمه‌ای و لوبیاسبز تولیدی استان و سایر استان‌ها را به صورت توافقی خریداری  و از طریق بازارچه مرزی پرویزخان شهرستان قصرشیرین به کشور عراق صادر شد که موفقیتی قابل توجه برای تشکل‌های تعاون روستایی استان کرمانشاه است.


او افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص طرح احداث بارانداز صادراتی در شهرستان قصرشیرین و همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، امید است در آینده نزدیک، طرح  اجرا و شاهد افزایش میزان صادرات در این بخش  از سوی تشکل‌های تعاون روستایی باشیم.