پایگاه خبری تحلیلی امروله13:50 - 1399/06/27
گزارش خبری

جلسه هم افزایی ادارات و فرماندهان رده های بسیج درسپاه شهرستان صحنه برگزار شد

پایگاه خبری امروله : جلسه هم افزایی ادارات و فرماندهان رده های بسیج در محل سالن جلسات فرماندهی سپاه شهرستان صحنه برگزار شد.

به گزارشامروله، جلسه هم افزایی ادارات و فرماندهان رده های بسیج در محل سالن جلسات فرماندهی سپاه شهرستان صحنه برگزار شد.

 

 در این جلسه سرهنگ پاسدار مسعود کاظمی عنوان کرد: در آستانه ورود به هفته دفاع مقدس هستیم هفته ای که بهترین فرصت برای نشر ارزش های این دفاع مشروع به نسل جوان است.

 

 وی ادامه داد : رونق مساجد با رعایت پروتکل های بهداشتی باید در دستور کار قرار گیرد چرا که مسجد یک سنگر امن برای تمام مومنین است.

 

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت : جوانان به عنوان آینده سازان جامعه اسلامی از بزرگ ترین سرمایه های این کشور به شمار میروند و تلاش در جهت توسعه آگاهیهای دینی آنان از اهمیت به سزایی برخوردار است.

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سیف الله سبزی با بیان اینکه در سطح شهر صحنه شش مسجد وجود دارد تصریح کرد: فرماندهان پایگاه های مقاومت می‌توانند در قالب عضو هیات امنای اصلی مساجد فعالیت کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه گفت: پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد دو بال برای فعالیت های مذهبی هستند.

 

 

علی نیازی ،رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان صحنه عنوان کرد : یکی از مکانهایی که میتواند شخصیت جوان را مطابق آموزههای دینی بارور سازد و روح خداجویی و عدالت خواهی را در اعماق وجود آنان ریشه دار سازد مسجد میباشد که کانون انسانی سازی است.

 

وی ادامه داد:  در تأثیرگذاری و قابلیت مسجد در ارتقاء و آموزشهای دینی تردیدی وجود ندارد اما نکته ای که اینجا باید مورد توجه قرار گیرد حضور جوانان در مسجد است، که دشمن با وجود تبلیغات گسترده با ایجاد موانع به دنبال جدا سازی جوانان از مسجد است.

 

 نیازی خاطر نشان کرد : پس لازم است راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان به مساجد شناسایی شده و مورد اهتمام قرار گیرد تا رفته رفته زمینه های حضور فعال تر جوانان در مساجد فراهم شود.

 

 

 حجت الاسلام والمسلمین مسلم کماسی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مساجد ما پر رونق باشد باید مسئولین شهرستان قبل از اینکه منطقه ای را به عنوان شهرک ایجاد کنند باید مکان مسجد را مشخص کنند چرا که تعداد مساجد ما نسبت به جمعیت شهر پایین است.

 

 وی با انتقاد بر اینکه سالن های جلسات جای مساجد را گرفته اند تصریح کرد : تمام فعالیت ها باید در مساجد قرار گرفته و مسجد محوری در رأس امور قرار گیرد.

 

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان صحنه گفت : برخی از مسئولین ما مردم را به حضور در مسجد توصیه می‌کنند ولی خودشان ازاین عمل غافل هستند.

 

 وی تصریح کرد : توجه به مساجد نباید مقطعی باشد و مسولین ما باید خودشان دست به کار شوند  و مسئولیت های این سنگر دینی را بر عهده گیرند.