پایگاه خبری تحلیلی امروله13:53 - 1399/08/30
امروله گزارش می دهد

بخشی از خدمات گروه بسیج جهادی وصال صحنه از ابتدای تشکیل تا کنون

پایگاه خبری امروله : وقتی با تفکر جهادی وارد عرصه خدمت می شوی سر از پا نمی‌شناسی؛ هرجا که احساس کنی گرهی از مشکلاتشان می‌توانی باز کنی دریغ نخواهی کرد و هر کمکی بتوانی با جان و دل انجام می دهی چرا که برایت فرقی نمی‌کند مشکل هر چه باشد.

به گزارشامروله، وقتی با تفکر جهادی وارد عرصه خدمت می شوی سر از پا نمی‌شناسی؛ هرجا که احساس کنی گرهی از مشکلاتشان می‌توانی باز کنی دریغ نخواهی کرد و هر کمکی بتوانی با جان و دل انجام می دهی چرا که برایت فرقی نمی‌کند مشکل هر چه باشد، باشد؛ از ساختن سرپناهی برای یتیمان و مستمندان گرفته تا کمک به بازسازی آوارهای زلزله‌زده ها و سر و سامان دادن به سیل زده‌ها.

 

حتی اگر همین بیماری خطرناکی مثل کرونا باشد که همه برای در امان ماندن از شرش به کاشانه های امنشان پناه می برند و باز هم جهادگونه و آتش به اختیار داوطلب می شوی برای پاکسازی شهر و روستا و آستین همت بالا می زنی برای شکست دادن این بیماری.

 

 

در این روزهای سخت جهادگران بسیجی بار دیگر همانند روزهای سخت زلزله سال ۹۶ سرپل ذهاب و سیل فروردین ماه ۹۸ با از خودگذشتگی در جبهه سلامت حاضر شده اند و شعارشان این است که تا ریشه کن شدن این بیماری از پای نخواهند نشست.

 

مرتضی کریمی در گفتگو با امروله عنوان کرد : گروه جهادی وصال کار جهادی خود را با ساخت یک سرویس بهداشتی و حمام برای یکی از اهالی مستحق روستای عمارت شروع کرد. در این حرکت جهادی که سه روز و با شرکت ۷ نفر از جهادگران این گروه انجام شد مراحل سفت کاری، کاشی سرامیک کف و بدنه لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آب، مرمت چاه فاضلاب و برق کشی خرید و نصب آبگرمکن این پروژه انجام شد.تامین بودجه مورد نیاز توسط خیرین این گروه جهادی توانستند نسبت به احداث یک چشمه حمام و سرویس اقدام نمایند.

 

 

وی ادامه داد : این گروه جهادی از ابتدای تشکیل خودش توانست خدمات بسیاری را در حوزه های مختلف به همشهریان ، هم استانی ها و استان های همجوار خودش داشته باشد.

 

کریمی اشاره به روحیه جهادی جوانان وصال داشت و گفت: گروه جهادی وصال با ۸۲ نفر عضو متشکل از  بسیجیان سپاه ناحیه صحنه در اقدامی انسان دوستانه بخش‌های مختلف بیمارستان معاون صحنه را در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا ضدعفونی و گندزدایی کردند.

 

وی ادامه داد : با توجه به آغاز فعالیت قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا ویروس جدید, گروه جهادی وصال شهرستان صحنه نخستین اقدام جهادی خود را در این زمینه انجام داد.

 

 

کریمی افزود: از آنجا که بیمارستان نخستین محل شیوع ویروس کرونا است با یک کار جهادی گندزدایی را از بیمارستان آغاز کردیم.مدیر گروه جهادی وصال صحنه خاطرنشان کرد: هدف از این کار جلوگیری از انتشار ویروس و آرامش بخشی به مردم است و در این راه خود را جزئی از مردم می دانیم.

 

وی با بیان اینکه توزیع ۶ هزار مداد ضدعفونی در روستاهای بخش دینور انجام شده است گفت: 16 هزار لیتر موارد ضد عفونی کننده در روستاهای مرکزی دهستان چمچمال ، دهستان گاماسیاب توزیع شده است

 

 

مسئول گروه جهادی وصال شهرستان از توزیع ۱۰۰۰ بطری نیم لیتر محلول گندزدایی در محلات بالاجوب و جواداباد خبر داد و گفت: ۱۰۰ لباس ایزوله ، ماسکn95 100عدد ، لباس گان ۱۰۰  بیمارستان صحنه  انجام گرفته است.

 

 

وی بیان کرد : طی دو مرحله توزیع ۲ تن مرغ منجمد  کمک مومنانه با حمایت بنیاد احسان ویژه آسیب دیدگان کرونا صورت گرفته است که این اقدامات همچنان ادامه دارد.

 

کریمی از اهدا ۳ جهیزیه  به زوج های کم برخوردار شهرستان صحنه طی ماه اخیر خبر داد و گفت :باهمکاری این گرئه جهادی یک باب خانه در روستای سیا چقا با حضور مسئول بسیج سازندگی استان و فرمانده سپاه ناحیه صحنه افتتاح شد.

 

 

مسئول گروه جهادی وصال شهرستان صحنه اشاره ای به کمک های دانش آموزی داشت و یادآور شد: اهداء ۲۵۰ کیف و لوازم تحریر به دانش آموزان ایتام با مشارکت بنیاد احسان و توزیع ۱۵۰ بسته معیشتی در بین خانوار های مناطق محروم روستایی با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام شد.

 

وی اشاره ای به برداشت محصول کاشت بهاره و برداشت تابستانه کنجد در روستاهای محروم یک کشاورزی خانواده ی نیازمند داشت و گفت : در شب یلدار بیش از 700 بسته ویژه این شب به نیازمندان اهدا شد.

 

 

مرتضی کریمی در پایان گفت : به حمد الهی این گروه بسیج جهادی روز به روز قوی تر و تخصصی تر شده است و امیداواریم بتوانیم خدمات گسترده تری به نیازمندان و مردم ارائه دهیم.