پایگاه خبری تحلیلی امروله13:49 - 1399/09/08
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه خبر داد

برخورد قاطع با مخدوش کنندگان پلاک خودرو در صحنه

پایگاه خبری امروله : رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه گفت:در برسی میدانی متاسفانه مشاهده می گرددبرخی از رانندگان یا بدون پلاک یا تک ویااقدام به نا خوانا کردن پلاک بصورت جعل ، پوشاندن پلاک و یا مخدوش کردن آن می نمایند جرم محسوب می شود .

سروان " احمد نجفی" در گفتگو باامروله، عنوان کرد:در برسی میدانی متاسفانه مشاهده می گرددبرخی از رانندگان یا بدون پلاک یا تک ویااقدام به نا خوانا کردن پلاک بصورت جعل ، پوشاندن پلاک و یا مخدوش کردن آن می نمایند جرم محسوب می شود .

 

 

وی ادامه داد : دستکاری و مخدوش کردن پلاک علاوه بر تخلف از مقررات و اعمال مجرمانه ، مرتکب باعث تضعیع حقوق عمومی ، اختلال در امنیت ترافیکی و احساس امنیت شهروندان و حتی مطالبه  به حق شهروندان است که امکان سوء استفاده و فرار از مجازات سایر جرائم را هم به دنبال دارد .

 

 

سروان نجفی تصریح کرد :علاوه بر اعمال قانون توسط کارکنان راهور وسیله نقلیه تا پایان طرح کرونا توقیف سوابق راننده پلاک وسیله نقلیه از سایر مراجع انتظامی استعلام و با تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم قضایی می گردد .

 

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان صحنه خاطرنشان کرد: راننده وسیله نقلیه مخدوش کننده پلاک در باب تسویه خلافی ملزم به پرداخت جریمه کلیه اعداد تغییریافته خواهد شد.

 

 

وی بیان داشت برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی دستکاری پوشاندن و مخدوش کردن پلاک های وسیله نقلیه جرم محسوب می شود و حبس از شش ماه تا یک سال دارد  ایشان در پایان ضمن توصیه به رعایت مقررات عبور و مرور از شهروندان خواست از طریق تلفن ۱۱۰ و ۱۲۰ تخلفات رانندگان در باب مخدوش کردن پلاک برای پیگیری به پلیس راهور اطلاع دهند.