پایگاه خبری تحلیلی امروله10:49 - 1400/03/12

معرفی خوراکی های غنی از ویتامین که به کاهش استرس کمک می کنند

به گفته محققان گنجاندن برخی مواد خوراکی در رژیم غذایی به مقابله با استرس کمک می کند.

به گزارش امروله ،به نقل از زی نیوز، رژیم غذایی سالم، ورزش، یوگا، مراقبه، گوش دادن به موسیقی یا انجام برخی سرگرمی‌ها، همه از شیوه‌های کاهش استرس هستند. ویتامین‌ها یک عنصر ضروری در تلاش شما برای داشتن پوست درخشان و همچنین سایر فواید سلامتی هستند. ویتامین‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و توانایی بدن در مقاومت در برابر موقعیت‌های استرس زا را افزایش می‌دهند.

متخصصان چند ماده غذایی غنی از ویتامین را که باید در رژیم غذایی به منظور کاهش استرس و اضطراب گنجانده شوند را به شرح زیر عنوان می‌کنند:

پرتقال

پرتقال که سرشار از ویتامین C است می‌تواند به کاهش هورمون‌های استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. طبق تحقیقات روی بیماران فشار خون بالا، افزایش مصرف ویتامین C می‌تواند فشار خون و سطح کورتیزول یا هورمون استرس را کاهش دهد.

اسفناج

اسفناج یک سبزی پهن برگ سبز مغذی و سرشار از کلسیم، ویتامین‌های گروه B، آهن و آنتی اکسیدان است. یکی از غذاهایی که می‌تواند به اضطراب کمک کند اسفناج است. منیزیم در ۱۵۷ میلی گرم در هر فنجان اسفناج یافت می‌شود که ۴۰ درصد نیاز روزانه است. در حقیقت، کمبود منیزیم می‌تواند باعث سردرد، خستگی و علائم مربوط به استرس شود. این سبزی، کربوهیدرات کمی دارد، می‌تواند به عنوان بخشی از رژیم لاغری استفاده شود و برای افرادی که فشارخون بالا دارند مفید است.

تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل محتوای بالای مواد مغذی، اغلب به عنوان مولتی ویتامین طبیعت شناخته می‌شوند. یکی از منابع طبیعی ویتامین D تخم مرغ است. تخم مرغ کامل دارای ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و آنتی اکسیدان است که همه آنها برای واکنش سالم به استرس لازم هستند. تخم مرغ کامل به ویژه دارای کولین بالا است. ثابت شده که کولین برای سلامت مغز مفید بوده و ممکن است عامل حفاظتی در مقابل استرس باشد.

مغزیجات آجیلی

آجیل‌ها دارای مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین‌های گروه B و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. ویتامین‌های گروه B بخشی اساسی از یک رژیم غذایی سالم است و می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. بادام، پسته و گردو حتی ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند. مغزها و دانه‌ها سرشار از منیزیم هستند و منیزیم با بهبود کنترل اضطراب ارتباط دارد.

آووکادو

ویتامین‌های گروه B برای سلامت اعصاب و سلول‌های مغزی ما ضروری است و کمبود ویتامین B ممکن است باعث اضطراب شود. آووکادو سرشار از ویتامین‌های گروه B است که به عنوان کمک کننده در کاهش استرس شناخته می‌شوند. آنها همچنین سرشار از چربی اشباع نشده و پتاسیم هستند که هر دو به پایین آوردن فشار خون کمک می‌کنند.

بلوبری

بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است و باعث تسکین مؤثر استرس می‌شود. بدن ما برای ترمیم و محافظت از سلول‌ها در هنگام استرس به ویتامین C و آنتی اکسیدان نیاز دارد.