پایگاه خبری تحلیلی امروله08:31 - 1400/06/17

ایران در بحث نخبگان علمی و متخصص جایگاه نخست جهان اسلام را دارد

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت : ایران در بحث نخبگان علمی و متخصص جایگاه نخست جهان اسلام را دارد

به گزارش امروله ،حجت الاسلام علی بهمنی امروز در دیدار جمعی از نخبگان دانشگاهی شهرستان صحنه که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد، بیان داشت: وجود نیروی انسانی کارآمد، متخصص، نخبه و متعهد برای هر کشوری یک نعمت است و خوشبختانه ایران اسلامی سرشار از این نعمات است.

 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت: با این حال نباید نخبگان و چهره های علمی کشور را به حال خود رها کنیم زیرا از یک سو دچار روزمرگی می شوند و نیز به نوعی دچار یاس و ناامیدی می شوند که در هر دو صورت این عوامل می توانند قدرت ابداع و فکر را از نیروی نخبه و علمی به راحتی بگیرد.

 

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه با تاکید بر اینکه قدرت نیروی انسانی همچنان حاکم بر قدرت ماشین و ربات است، بیان داشت: کشورهایی که اکنون در مباحث علمی، صنعتی و اقتصادی حرف هایی برای گفتن دارند، از نیروی انسانی زبده و کارآمد برخوردار هستند و همین نیروهای نخبه می باشند که دستگاه ها و ماشین آلات را ساخته و هدایت می کنند، بنابراین آغاز و آخر توسعه یافتگی این سری از کشورها به نیروی انسانی مجرب و متخصص ختم می گردد.

 

حجت الاسلام بهمنی با تاکید بر اینکه ایران در بحث داشتن نخبگان علمی جزو کشورهای برتر منطقه و جهان است، گفت: براساس آخرین رتبه بندی های صورت گرفته ایران اسلامی در بحث نیروی انسانی مجرب، دانشمندان و... جایگاه نخست جهان اسلام را در اختیار دارد و در بین سایر کشورهای جهان نیز در این مقوله جزو کشورهای ممتاز محسوب می شود.

 

مدیر مدرسه علمیه شهرستان صحنه گفت: بنابراین ضروری است که بسترهای لازم برای شکوفایی نخبگان در حوزه علمی و عملی در کشور مهیا شود تا خدایی ناکرده شاهد مهاجرت این عزیزان به دیگر کشورها نباشیم.

 

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه افزود: هرگونه هزینه بر روی سرمایه های علمی و نخبگان در کشور به نوعی یک سرمایه گذاری بلندمدت با خروجی بسیار مناسبت است، بنابراین باید این مهم مورد توجه مسؤولان باشد.

 

حجت الاسلام بهمنی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه باید نگاه به مراکز عالی نگاه کیفی باشد سپس نگاه کمی، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به عینه شاهد رشد کمی مراکز دانشگاهی و علمی در کشور به ویژه در بخش خصوصی و آزاد بوده ایم و به نوعی باید اذعان کرد که همین نگاه به کمیت ها، باعث شده است که از کیفیت ها غافل شویم.