پایگاه خبری تحلیلی امروله09:30 - 1400/06/25
فرماندار صحنه خبر داد

تجلیل از ۴۳۰ پیشکسوت دفاع مقدس در شهرستان «صحنه»

فرماندار شهرستان صحنه در جلسه ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس شهرستان «صحنه»، از تجلیل ۴۳۰ پیشکسوت دفاع مقدس این شهرستان خبر داد.

به گزارش امروله ،«علیرضا حیدری» فرماندار شهرستان «صحنه»، در جلسه ستاد بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جانفشانی و شهامت شهدای هشت سال دفاع مقدس، بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای آشنایی جوانان با ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: امروز اگر کشور ما مدل موفق برای کشور‌های منطقه است، به‌واسطه صبر و استقامت مردم است که از دفاع مقدس نشأت گرفت و دفاع مقدس با قیام امام حسین (ع) پیوند دارد و در امتداد عاشوراست.

حیدری با بیان اینکه ماهیت اصلی دفاع مقدس، کار ارزشی است، گفت: پس از اجرای برنامه‌ها در چله دفاع مقدس، برنامه‌ها را سالانه کردیم و در طول سال با توجه به نگاه ویژه به دفاع مقدس و دستاورد‌های آن، به اجرای برنامه پرداختیم.

این مسئول با عنوان اینکه یادآوری حوادث و عملیات‌ها و رشادت‌های رزمندگان از اهداف ما بوده است، تاکید کرد: قدرشناسی، تکریم و تجلیل از ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و تشریح عملیات‌ها و دستاورد‌ها و پیامد‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف ماست.

وی بر هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: فرهنگ و آرمان شهدا باید در جامعه زنده بماند.

فرماندار شهرستان صحنه افزود: هفته دفاع مقدس بادآور تلاش، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای گران‌قدری است که در سنگر دفاع مقدس برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و لازم است از این عزیزان تجلیل و تقدیر کنیم.

غبارروبی و عطر افشانی گلزارهای شهدا و یادمان‌های شهدای گمنام، تجلیل از ۴۳۰ پیشکسوت دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه عکس و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر، ویزیت رایگان، تجلیل از مدافعان سلامت، مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی و... از برنامه‌های دیگر هفته دفاع مقدس در شهرستان صحنه است که در این جلسه درباره آن بحث و گفت‌وگو شد.