پایگاه خبری تحلیلی امروله18:13 - 1400/07/27

شهدا چراغ راه ملت برای انجام تکلیف هستند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه گفت: راه شهدا، راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت است.

به گزارش امروله ،سرتیپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه که با محوریت احداث یادمان شهدای گمنام در حوزه علمیه شهرستان صحنه برگزار شد، اظهار داشت: راه شهدا، راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت است. شهدا چراغ راه ملت برای انجام تکلیف هستند.

 

سردار باباخانی گفت: جمع آوری، نگهداری، حفظ، نگارش و چاپ آثار شهدا و رزمندگان و نشر آثار شهدا و ترویج معارف دفاع مقدس از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه کلید حل همه مشکلات فرهنگ و معارف دفاع مقدس است که باید به آیندگان منتقل شود، خاطرنشان کرد: نسل جوان و نوجوان پس از دوران جنگ متولد شده‌اند و آن روز‌ها را لمس نکرده‌اند؛ همچنین با هجمه سنگین دشمنان علیه معارف دفاع مقدس مواجه هستیم که با تحریف و افسانه‌سازی به دنبال دور کردن جوانان و نوجوانان از قهرمانان خود هستند.

 

وی از چاپ بیش از ۵۰ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین و چاپ ۶۰ عنوان کتاب دیگر در دستور کار قرار دارد.

 

باید با قدم برداشتن در مسیر شهدا دِین خودمان را ادا کنیم

 

حجت الاسلام «صادق ایرانی» مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه نیز در این دیدار آحاد ملت ایران را مدیون خون مطهر شهدا دانست و اظهار داشت: باید با قدم برداشتن در مسیر شهدا دِین خودمان را ادا کنیم و جزء راویان معارف دفاع مقدس باشیم.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کرمانشاه شهدا را فرزندان معنوی امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد: شهدای گمنام میزبان واقعی مردم در شهر‌ها هستند و ما میهمان شهدا هستیم.

 

وی یکی از افتخارات استان کرمانشاه را وجود یادمان‌های شهدا در اغلب شهر‌ها دانست و متذکر شد: مزار شهدا زیارتگاه عشق است و خداوند به حرمت شهدا حاجات را روا می‌کند لذا باید خادم خوبی برای شهدا باشیم.