پایگاه خبری تحلیلی امروله14:55 - 1400/08/01

بیش از 80 درصد جمعیت بالای 18 سال در صحنه علیه کرونا واکسینه شده اند

فرماندار شهرستان صحنه گفت : در شهرستان صحنه 85867 نفر شامل 51012 دز اول و 34800 دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این تعداد 83 درصد جمعیت بالای 18 سال را تشکیل می دهد.

علی رضا حیدری در گفتگو با امروله ، با بیان اینکه واکسیناسیون، بهترین راه مواجهه و ایمنی در برابر کرونا است، عنوان کرد: در شهرستان صحنه 85867 نفر شامل 51012 دز اول و 34800 دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که این تعداد 83 درصد جمعیت بالای 18 سال را تشکیل می دهد.

 

وی ادامه داد : میزان فوت در میان افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند بسیار کمتر است و باید این موضوع را با صراحت اعلام کنیم که واکسیناسیون بهترین راه ایجاد ایمنی در جامعه است.

 

حیدری اشاره ای به آمار واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در صحنه داشت و خاطر نشان کرد : در شهرستان مجموع افراد زیر 18 سال که واکسن کرونا دریافت کرده اند 4793 نفر می باشد که 76 درصد جامعه هدف را تشکیل می دهد.

 

فرماندار شهرستان صحنه گفت: در حال حاضر دسترسی به واکسن برای همه مردم امکان‌پذیر است و روند رو به بهبود مدیریت کرونا نیز حاصل همت همگانی برای تسریع در روند واکسیناسیون بوده است.

 

وی اشاره ای به آمار واکسینه شدن دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان داشت و تشریح کرد : بیش از 90 درصد فرهنگیان و 70 درصد دانش آموزان کار واکسیناسیون انجام شده است که این رقم رو به افزایش می باشد.

 

حیدری گفت : شهرستان صحنه در وضعیت نارنجی می باشد که هم اکنون 23 نفر در بیمارستان دکتر معاون بستری و متاسفانه از ابتدای شیوع این ویروس 94 نفر از همشهریان فوت کرده اند.

 

فرماندار شهرستان صحنه بیان کرد : از امروز (شنبه) تمام کارمندان دولت برای حضور در محل کار باید حداقل یک دز واکسن کرونا را دیافت کرده باشند که برای بررسی این مهم یک تیم گشت بازرسی از طرف شبکه بهداشت ویژه ادارات و اصناف ویژه صنوف آغاز به کار خواهند کرد.

 

وی با تاکید بر غیبت خوردن کارمندانی که تاکنون واکسن نزده اند، گفت: واکسیناسیون کرونا برنامه اولویت‌دار کشور در ایجاد و بهبود ایمنی در برابر کووید ۱۹  است و هیچ فردی نمی‌تواند در این راستا خود را مستثنی بداند.