پایگاه خبری تحلیلی امروله22:55 - 1400/11/03

بومی سازی تکنولوژی های محیط زیستی راه حل کاهش آلاینده ها

معاون محیط زیست استان تهران با اشاره به کمبود تکنولوژی های زیست محیطی و یا وابسته بودن درباره آنها گفت: اگر این تکنولوژی‌ها بومی‌سازی شود، با هزینه هایی کمتر و در زمان کوتاه تری به کاهش آلودگی هوا اقدام می کنیم.

به گزارش امروله ،به نقل از خبرگزاری فارس، همزمان با گرامیداشت هفته ملی هوای پاک با شعار هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی، پیش از ظهر امروز یک طرح محیط زیستی در شهرستان ورامین با حضور معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان تهران و مسئولان شهرستانی افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

زهره عبادتی معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه این افتتاح با اشاره به اینکه این واحد در سنوات قبل دارای آلایندگی محیط زیست بوده است، افزود: با پیگیری هایی که صورت گرفته امروز این کارخانه مجهز به یک سیستم فیلتراسیون از نوع بک فیلتر شده که  به نوعی خروجی دودکش مطابق با استانداردهای محیط زیست را برای این واحد فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه قبل از اینکه این سیستم فیلتراسیون نصب شود فرایند تولید باعث انتشار گازهای آلاینده و دوده می شد، تصریح کرد: با نصب این سیستم فیلتراسیون قطعاً انتشار آلاینده ها به محیط زیست کاهش پیدا کرده و به دنبال آن باعث کاهش آلودگی هوا در سطح این شهرک صنعتی خواهد شد.

عبادتی در ادامه سخنان خود به اجرای گشت و پایش های ویژه زیست محیطی در سطح استان به ویژه شهرستان های جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق استان از ابتدای آبان ماه اشاره داشت و گفت: در این گشت و پایش ها واحدهای صنعتی که به نوعی آلاینده هوا بوده اند شناسایی شده و اقدامات لازم برای برخورد و الزام به اجرای تمهیدات زیست محیطی در این واحدهای آلاینده انجام شده است.

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان کمبود تکنولوژی های زیست محیطی و یا وابسته بودن آن به کشور های خارجی را یکی از مشکلات پیش رو در خصوص تجهیز واحد های صنعتی دانست و اظهار داشت:  اگر این تکنولوژی‌ها بومی‌سازی شود و بتوانیم در داخل کشور تولید کنیم می توانیم با هزینه هایی به مراتب کمتر و در زمان کوتاه تری این سیستم ها را نصب و به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم.

شرکت تولیدی شمش خورشید پارس کارخانه تولید فروآلیاژ بوده که مواد اولیه برای صنعت فولاد را تولید می کند.