پایگاه خبری تحلیلی امروله23:14 - 1400/11/12

مستضعفان، پیشگامان انقلاب| افزایش امید به زندگی، بهترین شاخص مقایسه ایران امروز با حکومت سابق است

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم گفت: افزایش امید به زندگی بهترین شاخص مقایسه ایران پس از انقلاب اسلامی با پیش از انقلاب است.

به گزارش امروله ،سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس دهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مستضعفان گفت: اقشار مستضعف جامعه در واقع صاحبان اصلی انقلاب هستند و کسانی هستند که انقلاب بیشترین مسئولیت را در قبال آنها دارد.

وی افزود: اینکه ما بخواهیم استضعاف امروز را با استضعاف قبل از انقلاب مقایسه کنیم و این دو را با هم یکی بدانیم کار اشتباهی است، چرا که کشور ما امروز از زیرساخت‌هایی برخوردار شده است که ماهیتاً وضع زندگی دهک‌های ضعیف جامعه را بسیار بهتر کرده است که از جمله آن می‌توان به مسئله بهداشت اشاره کرد.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: قبل از انقلاب آمار ما در حوزه بهداشت با آمار کشورهای عقب‌افتاده قابل مقایسه بود، اما امروز همه افراد و به ویژه افراد نیازمند به صورت رایگان از خدمات بهداشتی برخوردار می‌شوند که این آمار را امروز تنها در چند کشور معدود دنیا می‌توان یافت که همه مردم از یک سطح قابل قبولی از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند باشند. 

مره‌صدق خاطرنشان کرد: در بخش زیرساخت‌های دیگر هم می‌توان به بخش راه‌ها، امکان تردد و نیز امکاناتی که در اختیار مناطق محروم قرار گرفته اشاره کرد. امروزه اکثر قریب به اتفاق روستاهای ما آب شرب دارند و از گاز و برق برخوردار هستند و اینها باعث شده تا بسیاری از مشکلات طبقات کمتر برخوردار جامعه از زیرساخت‌های لازم برای زندگی بهتر برخوردار باشند.

وی افزود: بنابراین اگرچه ممکن است که گروهی از جامعه ما درآمدشان به صورت کامل کفاف نیازهایشان را به صورت عالی ندهد، اما این بهبود که شاخص‌های آن در بالا ذکر شد نشان می‌دهد که شرایط جامعه ما به مراتب نسبت به قبل از انقلاب اسلامی بهتر شده است. 

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم اظهار داشت: بهترین مشخصه برای اثبات این مسئله افزایش طول عمر است که بعد از انقلاب طول عمر افراد 10 سال افزایش یافته که در مورد آقایان امروز طول عمر به 72 سال و در مورد خانم‌ها به 80 سال رسیده است. 

مره‌صدق خاطرنشان کرد: کسانی که چشم‌هایشان را به روی این واقعیت‌ها می‌بندند دو حالت بیشتر ندارند یا معاند هستند و با انقلاب دشمنی دارند چرا که منافع‌شان پایمال شده است یا اینکه فریب خورده‌اند و تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار گرفته‌اند.

نماینده ایرانیان کلیمی در مجلس دهم افزود:‌ وضعیت حاشیه شهرها و مناطق دور دست ما در دهه‌های بعد از انقلاب به مراتب بهتر شده و امروز ما به سختی می‌توانیم روستاهایی را پیدا کنیم که آب آشامیدنی بهداشتی و برق نداشته باشند که اینها همگی گام‌های مؤثری بوده که انقلاب ما برای رفع استضعاف برداشته است، گرچه که همه ما قبول داریم که این گام‌ها کافی نیست و ما باید رفتارمان را در جهت بهبود شرایط زندگی، کاهش تفاوت درآمد بین سطوح مختلف جامعه و از بین بردن زمینه‌های استضعاف بیشتر کنیم.