پایگاه خبری تحلیلی امروله22:29 - 1400/11/24

واکنش رئیس کمیته المپیک عراق به برگزاری اردوی کشتی آزاد ایران در این کشور

رئیس کمیته المپیک عراق در خصوص برگزاری اردوی کشتی آزاد در این کشور صحبت کرد.

به گزارش امروله ، به نقل از خبرگزاری فارس، رعد حمودی رئیس کمیته المپیک عراق درباره سفر به ایران، خاطرنشان کرد: در ابتدا از رئیس کمیته المپیک ایران و سفیر عراق به خاطر استقبالی که داشتند، تشکر می‌کنم. سفر ما به ایران گام دوم برای امضای تفاهم‌نامه‌ای است که در عراق انجام شد و حضور ما به معنای تبادل همکاری بوده و استفاده از تجربیات تخصصی و اداری. چرا که ایران تجربه خوبی در سطح قاره و بین‌المللی دارد به ویژه روابط خاصی بین ۲ کشور وجود دارد بنابراین باید نتایج خوبی در این زمینه کسب کنیم. 

وی درباره اینکه در بحث تبادل مربی همکاری‌ها چطور خواهد بود، افزود: یادداشت تفاهمی انجام شده و همکاری عمیقی بین ۲ کشور وجود دارد. ما به دنبال مبادله و توسعه ورزش کشور هستیم. آقای صالحی‌امیری کاری کرد مربیان دو کشور با هم تبادل تجربه و اطلاعات داشته باشند. باتوجه به افزایش همکاری ورزشی و اینکه ۱۲ فدراسیون عراقی در ایران حضور دارند و به دنبال تبادل اطلاعات هستند. 

حمودی درباره اردوی کشتی آزاد در عراق و اینکه چقدر توانسته‌اید از این اردو استفاده کنید، گفت: اردویی که کشتی ایران داشت باعث شد تفاهم ایران و عراق به وجود بیاید. ما خوشحالیم تیم ملی کشتی ایران که مشهور است باعث شود دستاوردهای زیادی را به ما ارائه دهد. 

رئیس کمیته المپیک عراق در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید از کدام رشته‌ها تجربه نیاز دارید و به کدام رشته‌ها در ایران می‌توانید کمک کنید، تصریح کرد:  فقط این ۱۲ فدراسیون نیستند که از تفاهم‌نامه استفاده می‌کنند و قرار نیست روی ورزش خاصی تمرکز باشد. ما می‌خواهیم این تجربیات در همه زمینه‌های ورزشی باشد. 

وی درباره اینکه آیا در هیات همراه شما خانمی حضور دارد، عنوان کرد: (می‌خندد و پاسخی نمی‌دهد) 

حمودی همچنین در پاسخ به این سوال که IOC روی برابری جنسیتی توجه دارد چقدر این بحث برای شما در تفاهم‌نامه مهم است تا زنان عراقی از آن بهره ببرند، اظهارداشت: سوال مهمی است؛ درست است که زنان در این هیات نیستند که آن به خاطر شرایط عراق بود که نتوانستند همراه ما باشند. قوانینی که در IOC هست اینکه زنان هم در این زمینه کار کنند. ما طرفدار ورزش بانوان هستیم و اینکه عدالت و برابری جنسیتی هم وجود داشته باشد. 

وی افزود: در این خصوص اولین کار تغییر قانون کمیته المپیک عراق بود و امیدوارم حضور زنان را در کمیته داشته باشیم تا آنها ۳۰ درصد بتوانند در این زمینه فعالیت کنند. در واقع هیات اجرایی را اجبار کنیم تا ۳۰ درصد از زنان استفاده کنند. در فدراسیون های خودمان هم تلاش می‌کنیم از ظرفیت زنان استفاده کنیم. 

نصیر عبدالمحسن عبدالله سفیر ایران در عراق هم در این نشست، گفت: باتوجه به اینکه مرزهای ایران و عراق به ۱۵۰۰ کیلومتر می‌رسد و با توجه به روابط افتثادی، اجتماعی، و فرهنگی بین دو کشور وجود دارد هر دو تلاش می‌کنند این روابط بیشتر شود. ما به دنبال ارتقای روابط ورزشی هستیم به ویژه اینکه رعد حمودی از اسطوره‌های ورزش عراق محسوب می‌شود. تلاش ما این است همکاری را به سرعت شروع کنیم. 

انتهای پیام/