پایگاه خبری تحلیلی امروله21:33 - 1401/02/01

‍ محرومیت از رانندگی در انتظار رانندگان متخلف

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: رانندگان متخلفی که در چند مرحله به تخلفات خود ادامه دهند تا 3 ماه از رانندگی محروم خواهند شد.

به گزارش امروله ،  سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: پلیس به صورت جدی و مستمر با تخلفات رانندگی که با انجام حرکات خطرناک امنیت خود و دیگران را با چالش مواجه می کنند، در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: انجام حرکات نمایشی، دور دور کردن، ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت، نداشتن پلاک و یا مخدوش بودن آن، نمونه ای از تخلفاتی است که پلیس حتما با آن ها برخورد می کند.

سرهنگ حیدری افزود: برابر مقررات در مرحله اول برای راننده متخلف جریمه و ثبت نمره منفی در سوابق و ثبت توقیف سیستمی و محرومیت از ارائه خدمات در نظر گرفته می شود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: در مرحله دوم نیز توقیف وسیله نقلیه متخلف و انتقال آن به پارکینگ به مدت 15 روز اعمال خواهد شد.

وی افزود: پس از گذشت این زمان و آزادسازی وسیله نقلیه، در صورتی که راننده خودرو به تخلفات خود ادامه دهد علاوه بر اعمال موارد یاد شده بالا، ضمن تشکیل پرونده و ارجاء آن به دستگاه قضائی، فرد متخلف به مدت 3 ماه از رانندگی محروم خواهد شد.

سرهنگ حیدری در پایان از شهروندان خواست تخلفات حادثه ساز و برخوردهای هنجارشکنانه رانندگان متخلف را از طریق سامانه 120 به پلیس راهور گزارش کنند.