حجت الاسلام ملکوتی نیا :

حکم ظالمانه علیه شیخ نمر، حکمی سیاسی و برخاسته از تعصب جاهلانه است

سرویس: شهرستانکد خبر: 284215|07:38 - 1394/02/27
نسخه چاپی
حکم ظالمانه علیه شیخ نمر، حکمی سیاسی و برخاسته از تعصب جاهلانه است
پژوهشگر پژوهشکدة اخلاق و روانشناسی اسلامی گفت: اعدام شیخ نمر، از سوی دولت خونخوار سعودی، سنگ بر شیشة عمر خود خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علی ملکوتی نیا در گفتگو با امروله عنوان کرد : هدف عربستان از انتشار خبر اعدام شیخ نمر جبران شکست نظامی در یمن بود آنها می­خواستند به این وسیله قدرت و آبروی از دست رفتة خود را باز گردانند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نتیجه سکوت جوامع بین­ الملل و آنهایی که دم از دموکراسی می­زنند به سود آنها می باشد تاکید کرد: تقویت عربستان و به راه انداختن جنگهای نیابتی برای نابودی اسلام و تشیع از جمله سیاستهای مهم آنها است.

 

 

پژوهشگر پژوهشکدة اخلاق و روانشناسی اسلامی با اشاره به اینکه عدام شیخ نمر تبعات سنگینی را برای عربستان به دنبال خواهد داشت تصریح کرد :اعدام شیخ نمر، پیامدهای غیر قابل پیش­بینی برای عربستان خواهد داشت چون از یمن، بحرین، عراق، ایران و سایر نقاط دنیا بر علیه عربستان اقدام خواهند کرد. در واقع اعدام شیخ نمر، کبریت­زدن به انبار باروت است و موجب درگیری­های داخلی در عربستان خواهد شد. چون شهادت عالمان مجاهد، قوی­ترین سلاحی است که ابرقدرتها را به زانو درآورده و متلاشی ساخته است چه برسد به دولت سعودی که از درون، پوسیده و در حال فروپاشی است.

 

 

استاد دانشگاه قرآن و حدیث قم در پایان گفت : حکم ظالمانه علیه شیخ نمر، حکمی سیاسی و برخاسته از تعصب جاهلانه و در راستای خشنودی امریکا است.شیخ نمر، بر اساس امر به معروف و نهی از منکر و بر مبنای خیرخواهی، سیاست­های تبعیض­آمیز طایفه­ای عربستان را به نقد کشیده است و خواستة او کرامت شهروندان عربستانی بخصوص شیعیان است که رژیم سعودی آنها را شهروند درجة دو به حساب می­آورد. ایشان در آخرین سخنرانی از حکومت خواسته بود به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کند و مذهب تشیع را به رسمیت بشناسد. ولی حکومت پادشاهی سعودی از سال 2006 تا کنون وی را در بازداشت و زیر شکنجه نگاه داشته است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد