شهدای شهرستان صحنه/

شکار پرنده تیزپرواز هوانیروز در آشیانه

سرویس: شهرستانکد خبر: 284232|21:41 - 1394/02/27
نسخه چاپی
شکار پرنده تیزپرواز هوانیروز در آشیانه
پایگاه خبری امروله : شهید والامقام سرلشگر نصرالله آسیایی از خلبانان تیرپرواز هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس بود که دشمن بعثی هیچگاه نتوانست وی را در آسمان مغلوب کند و در آشیانه شکارش کرد.

به گزارشامروله، شهید والامقام سرلشگر نصرالله آسیایی سال 1320 در شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را در این شهرستان ادامه داد.

 

این شهید والامقام با توجه به اینکه در سن کودکی پدر خود را از دست داد با مشقت‌های فراوان توانست مدرک دیپلم خود را در سال 46 کسب کند و پس از پذیرفته شدن در دانشکده افسری، علوم نظامی را فراگیرد.

 

وی پس از گذراندن دوره افسری در دانشکده علوم نظامی به‌عنوان خلبان دوره آموزشی تخصصی پرواز را فراگرفت و به عضویت خلبانان پایگاه هوانیروز استان اصفهان درآمد.

 

این شهید بزرگوار به‌دلیل علاقه‌ای فراوانی که به ورزش داشت با تاسیس زورخانه‌ای در اصفهان، علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را به این سمت کشاند و برای احیای این ورزش نیز تلاش‌های فراوانی انجام داد.

 

شهید آسیایی، خلبانی جوانمرد و لایق بود که با اقتدا به امیرالمومنین علی(ع) در راه مبارزه با ظلم و فساد رژیم پهلوی گام برمی‌داشت و در مبارزات و تظاهرات علیه آن رژیم به‌صورت مستمر شرکت می‌کرد.

 

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کردستان به اسارت منافقان کوردل درآمد که با رشادت‌ها و شجاعت‌های خود و هم‌رزمانش از بند منافقان رهایی یافت و در راه مبارزه با آنان لحظه‌ای درنگ نکرد.

 

این شهید والامقام از چنان دانش نظامی برخوردار بود که با داشتن درجه سرگردی در سال 1360 به‌عنوان فرمانده پایگاه هوانیروز در مسجد سلیمان انتخاب شد و با فرماندهی قدرتمند خود به مبارزه با دشمن بعثی پرداخت.

 

شهید آسیایی در هنگام فرماندهی خود صفات برجسته‌ای از جمله زیردست‌نوازی، جوانمردی، عطوفت، مهربانی و دلاورمردی را به نیروهای زیر نظر خود آموخت و با ارزشی که برای اموال بیت‌المال قائل بود، در صورت خدشه‌دار شدن تجهیزات نظامی بسیار ناراحت می‌شد.

 

این شهید بزرگوار در طول 27 سال خدمت نظامی در سایه ایمان و تلاش به مدارج بالای تحصیلی و شغلی دست پیدا کرد و از جمله نظامیانی بود که اوراق زرینی از فعالیت، ایثار، رزم، مروت و مردانگی‌ در پرونده خدمت نظامی‌اش به یادگار مانده است.

 

وی با داشتن قدرت بالای تفکیک مسائل نظامی در مقام استاد خلبانی توانست شاگردهای فراوانی را تربیت کند و تمام تلاش‌ها و تجربیات خود را در دو کتاب به‌نام‌های "شرح وظایف" و "روش جاری" تالیف کرد که هم‌اکنون جزو دروس دانشجویان رشته خلبانی است.

 

هشت سال جبهه‌های جنگ تحمیلی حضور مدام و پروازهای شهید آسیایی را تا لحظه شهادتش به‌ثبت رسانده و حضور پروازهای شجاعانه این شهید والامقام در عملیات‌های حصر آبادان و فتح خرمشهر، بیت‌المقدس، فتح‌المبین و والفجر هشت که منجر به آزادسازی شهر فاو شد هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد.

 

سرانجام این شهید بزرگوار در تاریخ یازدهم دی‌ماه سال 65، به‌وسیله موشک‌های هوا به زمین از سوی دشمن به همراه جمعی از همکارانش در پایگاه مسجد سلیمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و مزار این فرمانده مومن و دلاور میعادگاه عاشقان و شاگردان تربیت‌شده مکتب اوست.

 

جمله قصاری که شهید آسیایی با این مضمون " ما از مردم حقوق می‌گیریم و هر چه مردم می‌خواهند باید قبول کنیم" از خود به‌ یادگار گذاشته همچون لوحی زرین بر قلب و ذهن نیروهای هوانیروز نقش بسته است.

 

هم‌رزم این شهید والامقام در خاطرات خود آورده است: شهید آسیایی مدیری شایسته، سربازی با ایمان، انسانی خودساخته با معلومات وسیع بود که به پرورش روان و جسم در کنار یکدیگر اعتقاد داشت و به همین منظور اهمیت فراوانی به امر ورزش در یگان‌های هوانیروز خصوصا ورزش پهلوانی می‌داد.

 

وی می‌افزاید: شهید آسیایی علاوه بر داشتن روح سلحشوری، انسانی عارف‌مسلک بود و آن‌چنان غرق در ایثار و خدمت بود که اکثر اوقات خود را به‌صورت شبانه‌روز در پایگاه و جبهه‌های جنگ حق علیه باطل می‌گذراند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد