امروله گزارش می دهد

معابری که برای همه شهروندان ساخته نشده اند/ حکایت مشکلات معلولان با معلولیت ساخت و سازهای شهری

سرویس: شهرستانکد خبر: 284285|13:42 - 1394/02/28
نسخه چاپی
معابری که برای همه شهروندان ساخته نشده اند/ حکایت مشکلات معلولان با معلولیت ساخت و سازهای شهری
پایگاه خبری امروله : مناسب سازی معابر عمومی و اداری جهت سهولت در رفت و آمد معلولان در تمام جوامع ضروری است و به پویایی این قشر کمک می کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعیامروله: مناسب سازی معابر عمومی و اداری جهت سهولت در رفت و آمد معلولان در تمام جوامع ضروری است و به پویایی این قشر کمک می کند.

 


توجه به این مسئله در چند سال اخیر مورد توجه اکثر کارگروه های کشور قرار گرفته است ولی اگر گذری به داخل شهر و ادارات داشته باشیم خواهیم دید کار مورد قبولی در این عرصه توسط مسئولین مربوط صورت نگرفته و معلولان به عنوان افرادی که از یک حقوق شهروندی خاص دارا می باشند نمی توانند با خیال راحت و بدون مشکل در خیابان ها ، معابر و ساختمان ها تردد داشته باشند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان صحنه در این خصوص در گفتگو با امروله عنوان کرد : طبق آمار جهان 10 در صد  از کل جمعیت معلول می باشند که حدود 650 میلیون نفر را شامل می شود ویا به عبارتی دیگر از هر 10 کودکی که در جهان به دنیا می آید یک نفر معلول متولد می شود.

 

 


وی در ادامه با بیان اینکه در ایران 4/2 جمعیت کل کشور معلول شدید می باشد تصریح کرد : در شهرستان های کوچک از جمله صحنه به دلیل کمبود اعتبارات ، ساختمان های ساخته شده کمتر استاندارد های مناسب سازی معلولین را رعایت می کنند.

 


حسین بیاتی با اشاره به اینکه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولین نظارت قوی تر ساخت ساختمان ها را نیاز دارد خاطر نشان کرد : با کمک نظام مهندسی و شهرداری در ساختمان هایی اداری و مکان های عمومی مناسب سازی معلولین عملیاتی شود و در این صورت پایان کار توسط شهرداری اعطا نشود.

 

 

 

 

به نظر می رسد در فضای ‏شهری موجود مناسب سازی فضاها برای تردد معلولان پیشرفت قابل توجهی نداشته و به دنبال این کم توجهی، شاهد هستیم که معلولان در شهر ها در زمان حضور ‏در خیابان ها، ساختمان ها و معابر، دچار مشکلات جدی هستند و حتی در بسیاری از موارد برای تردد به ‏نیازمند کمک دیگران می باشند. ‏

 


" سید موسی موسوی فرد " مهندس شهرسازی در ادامه این پیگیری ها در گفتگو با امروله عنوان کرد : مناسب سازی مکان های عمومی و ادارات برای معلولین و جانبازان به عنوان یک نیاز ضروری جامعه باید به صورت جدی انجام گیرد.

 

 

 

 


وی در ادامه با بیان اینکه مدیران ادارات شهرستان صحنه باید یک اراده جدی در این امر به کار گیرند تصریح کرد : درجلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان صحنه با مدیران تمام ادارات برگزار شد علاوه  بر اجرای ترمیم معابر عمومی شهر ،پارك معلم صحنه  به عنوان پارك ويژه معلولين وجانبازان مناسب سازی خواهد شد .

 


معاون فرمانداری شهرستان صحنه در پایان گفت: انشالله با اجرای این طرح معلولین و جانبازان می توانند با آسایش خاطر و از یک محل تخصصی و ویژه بهره مند شوند.  

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد