ارم آبادی خبرداد

بافت 26 تخته فرش توسط مددجویان هنرمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 284287|14:44 - 1394/02/28
نسخه چاپی
بافت 26 تخته فرش توسط مددجویان هنرمند تحت حمایت کمیته امداد شهرستان صحنه
پایگاه خبری امروله : مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان صحنه گفت: طی سال 1393 بیش از 26 تخته فرش به دستان توانا و هنرمند مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان صحنه بافته شده است.

" وحید ارم آبادی " در گفتگو با امروله، با اشاره به اینکه حمایت از هنر قالیبافی از برنامه های اصلی کمیته امداد جهت ایجاد اشتغال خانگی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به شمار می رود افزود: ارزش تخته فرش های بافته شده از سوی مددجویان صحنه ای در سال گذشته بالغ بر 540میلیون ریال بوده است.

 


وی تولیدات فرش مددجویان در سال 1393 را شش تخته فرش و 20تخته تابلو فرش عنوان کرد و یادآور شد: فرش های دستباف مددجویان تحت حمایت کمیته امداد شهرستان صحنه پس از تولید در اختیار حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قرار گرفته تا به بازارهای داخلی عرضه شوند.

 


وی با یادآوری اینکه هم اکنون 126 مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان صحنه به بافتن فرش مشغول هستند ادامه داد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از لحاظ تامین مواد اولیه توسط امداد، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 


ارم آبادی تصریح کرد: ایجاد اشتغال کوچک از جمله را ه‌اندازی کارگاه‌های ‏قالیبافی بهترین راه حل برای اشتغال مددجویان است.

 


مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان صحنه در پایان با تاکید بر اینکه فرش یک کالای سرمایه ای است از این رو بافنده بایستی با استفاده از مواد اولیه مرغوب جهت تولید فرش با کیفیت تلاش کند افزود: کمیته امداد در راستای ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای استقلال اقتصادی خانواده‌های مددجو و نیازمند فعالیت می‌کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد