حجت الاسلام سید سامعی:

مساجد صحنه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان غبار روبی شدند

سرویس: شهرستانکد خبر: 285173|12:03 - 1394/03/27
نسخه چاپی
مساجد صحنه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان غبار روبی شدند
پایگاه خبری امروله: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه از غبار روبی مساجد این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.

" حجت الاسلام والمسلمین سید حسین سید سامعی " در گفتگو با امروله،  از غبار روبی مساجد این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

وی ادامه داد: هر ساله دهه سوم ماه شعبان را دهه تکریم و غباروربی مساجد می نامند که در این ایام آماده سازی مساجد برای میزبانی از روزه داران برنامه ریزی شده و ضمن غبار روبی، فضا برای حضور مومنان بیش از پیش مهیا می شود

 

حجت الاسلام سید سامعی خاطر نشان کرد : یکی از نشانه‌های تمدن و فرهنگ هر جامعه‌ای بحث نظافت و بهداشت آن است و این مساله در فرهنگ ایرانی ریشه‌ای عمیق دارد، اما با ورود اسلام به ایران و تشکیل نهادی به‌عنوان «مسجد» و جایگاهی که مساجد در میان مردم ما پیدا کردند، نه تنها قبل از ماه رمضان بلکه به شکل سنتی قبل از اعیاد و وفیات و ماه محرم نیز بحث تمیز کردن مساجد مطرح بود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در پایان گفت : فضیلت تمیز کردن مسجد به اندازه‌ای است که رسول اکرم (ص) فرمودند: هر کس مسجدی را جاروب کند، خداوند برایش ثواب آزاد کردن برده‌ای را می‌نویسد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد