سرهنگ عظیمی:

امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی هستند

سرویس: شهرستانکد خبر: 285216|13:53 - 1394/03/28
نسخه چاپی
امر به معروف و نهی از منکر دو واجب الهی هستند
پایگاه خبری امروله : فرمانده سپاه ناحیه شهرستان صحنه گفت:اگر امر به معروف و نهی از منکر به شکل درست در جامعه اجرا شود، بسیاری از مشکلات جامعه از جمله بدحجابی، گران‌فروشی و... برطرف می‌شود.

به گزارشامروله، سرهنگعزت‌الله عظیمی صبح امروز در مانور «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» در شهر صحنه اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه‌ الهی است که در حقیقت کمر دشمن را می‌شکند.

 

وی با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر به شکل درست در جامعه اجرا شود، بسیاری از مشکلات جامعه از جمله بدحجابی، گران‌فروشی و... برطرف می‌شود.

 

عظیمی امر به معروف و نهی از منکر را لازمه‌ بقا و پیروزی جوامع اسلامی دانست و تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر مقوله‌ای که به سادگی بتوان از کنار گذشت و همه مکلف به ادای این فریضه‌ الهی هستند.

 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان صحنه تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را گامی بزرگ در راستای نهادینه ‌کردن این واجب الهی دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: اجرای این قانون موجب می‌شود تا آمران به معروف و ناهیان از منکر با آرامش خاطر به انجام این فریضه بپردازند.

 

عظیمی اجرای مانور امر به معروف را گامی مؤثر در راستای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و یادآور شد: بیش از 180نفر  خواهر و برادر شهرستان صحنه در این مانور بزرگ شرکت کرده‌اند.

 

عظیمی بیان کرد: حدود 70دستگاه تاکسی در اجرای این مانور همکاری می‌کنند و هر گروه با رعایت ادب و احترام به افرادی که لازم است تذکر لسانی می‌دهند.

 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان صحنه با اشاره به برگزاری نخستین مانور امر به معروف و نهی از منکر در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، یادآور شد: در ماه مبارک رمضان پنج برنامه در دستور کار داریم که اگر مانور امر به معروف و نهی از منکر موفق باشد برای بار دوم نیز اجرا می‌شود.

 

وی در مورد نحوه برخورد آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: فردی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد، ابتدا باید خودش را اصلاح کند سپس به دیگران تذکر بدهد.

 

عظیمی به فضای معنوی و ملکوتی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم تا با امر به معروف و نهی از منکر محیط جامعه را نورانی کنیم تا از برکات این ماه بیشترین بهره را ببریم.