سرقت با طعم گاز؛

بمب های ویران کننده بیخ گوش انشعابات غیر مجاز گاز/ سودجویانی که زندگی خود و دیگران را به خطر می اندازند

سرویس: شهرستانکد خبر: 285594|13:16 - 1394/04/10
نسخه چاپی
بمب های ویران کننده بیخ گوش انشعابات غیر مجاز گاز/ سودجویانی که زندگی خود و دیگران را به خطر می اندازند
پایگاه خبری امروله : موضوع انشعابات غيرمجاز و دست کاري کنتور گاز به عنوان سرقت سرمایه ملی همیشه یکی از چالش های شرکت ملی گاز ایران بوده است.

به گزارش خبرنگارامروله: موضوع انشعابات غيرمجاز و دست کاري کنتور گاز به عنوان سرقت سرمایه ملی همیشه یکی از چالش های شرکت ملی گاز ایران بوده که این موضوع نیز در مناطق مختلف شهرستان صحنه به پدیده ای نگران کننده تبدیل شده است.

 


امروزه شاهد این هستيم که برخي از مشترکان سودجو با شيوه‌هاي مختلف مانع چرخش سريع کنتور گاز و برق مي‌شوند و در برخي از موارد حتي از خطوط لوله فشار پايين گاز انشعاباتي به طور غير مجاز مي‌گيرند و در برخي از موارد نوع سرقت گاز توسط برخي از مشترکان به قدري حرفه‌اي انجام مي‌شود که مأموران شرکت‌هاي خدمات رسان با گذشت چند ماه و تنها با مشاهده قبوض با رقم‌هاي پايين متوجه اين تخلفات مي‌شوند.

 

بر اساس آخرین آمار شرکت ملی گاز ایران هم اکنون حدود چهار میلیارد متر مکعب گاز قرائت نشده در سطح شبکه توزیع گاز کشور وجود دارد.که این این حجم گاز قرائت نشده حدود سه درصد از کل تولید گاز ایران را در بر می گیرد.

 

 

 

انشعابات غیر مجاز سرقت از حقوق سرمایه ای مردم کشور است

 

 

 

یک شهروند صحنه ای در این خصوص در گفتگو باامرولهعنوان کرد : متاسفانه در روزهای فصل سرد سال سرقت گاز در مناطق مختلف شهرستان بویژه روستا ها به چشم میخورد.

 

وی در ادامه گفت : کسانی که اقدام به انشعبات غیر مجاز می پردازند در واقع به نسل آینده خود ضرر می رسانند چون گاز به یک منبع سوختی تجدید ناپذیر است و قرن ها باید بگذرد تا منابعی که الان در کشور وجود دارد دوباره احیاء شود.

 

علی عرفانی در پایان با بیان اینکه انشعابات غیر مجاز سرقت از حقوق سرمایه ای مردم کشور است گفت : سرقت انرژی گاز و انشعابات غیر مجاز یک کار بسیار خطرناک و غیر ایمنی است و کسی که این کار را انجام می دهد در واقع خانواده خود را مورد تهدید قرار داده است.

 

 

سرقت گاز ضرر به سرمایه ملی است

 

 

یک دانشجو در گفتگو باامرولهعنوان کرد : افرادی که اقدام به انشعابات غیر مجاز می پردازند در واقع یک بمب ساعتی که هر لحظه امکان انفجار دارد را در داخل خانه خود نگه می دارد.

 

وی ادامه داد:  افرادی که چنین اعمالی انجام میدهند بجای سرقت و دستکاری کنتور گاز بهتر است الگوی مصرف خود را تغییر دهند.

 

علی رستم آبادی در پایان گفت : استفاده درست و حراست از سرمایه های ملی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود تا دیگر شاهد چنین مورادی نباشیم.

 

 

 



هفته ای200 کنتور گاز دستکاری در صحنه تعویض می شود

 

 

 

" یوسف حیرانی " در گفتگو باامروله  با بیان اینکه 3802 اشتراک روستایی در صحنه وجود دارد عنوان: اکثر روستاهای شهرستان صحنه از نعمت گاز برخوردارند که این رقم سبب شده است تا آمار خوبی را در استان داشته باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره اینکه نیمی از روستاهای استان کرمانشاه که از نعمت گاز برخوردار شدند مربوط به شهرستان صحنه می باشد تصریح کرد : متاسفانه با تمام خدماتی که شرکت ملی گاز به مشترکان خود می دهد شاهد سرقت گاز و تخریب دستگاه های نصب شده بویژه کنتورها می باشیم.

 

 

حیرانی با بیان اینکه هفته ای 200 کنتور گاز درستکاری شده در صحنه تعویض می شود تصریح کرد : اين آمار فقط مربوط به کنتورهایی است كه شناسايي شده‌اند و با توجه به اينكه برخي از موارد مورد شناسايي قرار نگرفته‌اند این امار بیشتر از اين خواهد بود.

 

رئیس اداره گاز شهرستان صحنه در پایان گفت:  شرکت ملی گاز به شدت با انشعابات غیر مجاز و تخلفات برخورد می کند و جرایم نقدی بالا و قطعی گاز مشترکان متخلف از مهمترین این برخوردها به شمار می رود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد