یاوری:

شهروندان صحنه ای در مصرف آب صرفه جویی کنند

سرویس: شهرستانکد خبر: 285628|11:18 - 1394/04/10
نسخه چاپی
شهروندان صحنه ای در مصرف آب صرفه جویی کنند
پایگاه خبری امروله : مدیر آب و فاضلاب شهری صحنه با اشاره به فصل گرما و افزایش دمای هوا بر انجام اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از مصرف بی رویه آب و رعایت بیشتر صرفه جویی توسط شهروندان صحنه ای تاکید کرد.

به گزارشامروله، " حمید رضا یاوری " با بیان این مطلب عنوان کرد :  با توجه به افزایش دمای هوا شاهد افزایش مصرف آب هستیم و به منظور برخورداری تمام شهروندان از نعمت آب در کلیه ساعات شبانه روز، رعایت الگوهای مصرف درست آب و پرهیز از مصارف غیرضروری لازم است.

 

وی با بیان اینکه باید صرفه جویی آب در تاسیسات و دستگاه های عمومی و دولتی مورد توجه جدی قرار گیرد و از این طریق الگوسازی شود افزود: افزایش جمعیت، عدم تعادل در مصارف و منابع، ارزش پایین اقتصادی آب، افزایش جمعیت شهرها و کاهش بارندگی ها از جمله عوامل موثر در افزایش تقاضای آب در بخش مصارف خانگی است.

 

کوتاه کردن زمان استحمام، حذف موارد غیرضروری مثل شستن حیاط، کوچه و خودروها با آب آشامیدنی و جلوگیری از نشت شیرآلات از جمله توصیه های مدیر آبفای صحنه به شهروندان است.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه تولید آب در کشور و اختلاف قابل توجه آن با آب بهای پرداختی مشترکان به نظر می رسد حتی صرف هزینه برای دادن جایزه به مشترکانی که مصرف آب خود را کاهش می دهند برای دولت مقرون به صرفه است.

 

یاوری در پایان از مشترکین درخواست کرد در صورت مواجهه با شکستگی لوله آب سریعا با مرکز ارتباط مردمی شرکت سامانه 122 که بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمائی های لازم برای مشترکین می باشد در میان گذاشته تا نسبت به رفع مشکل اقدام شود.