حجت الاسلام زارعی:

توافق خوب یک لفظ مشترک با دو معنای متضاد برای ایران و آمریکا است

سرویس: شهرستانکد خبر: 285680|15:57 - 1394/04/12
نسخه چاپی
توافق خوب یک لفظ مشترک با دو معنای متضاد برای ایران و آمریکا است
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه گفت :در توافق ژنو و بیانیه لوزان خطاهای بزرگی رخ داد که نباید این خطاها در توافق نهایی تکرار گردد.

به گزارش خبرنگار امروله : حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در خطبه های نماز جمعه این هفته عنوان کرد : رهبر انقلاب اسلامی با حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده هسته ای آنان را متدین ، شجاع ، غیور و امانتدار توصیف کردند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در توافق ژنو و بیانیه لوزان خطاهای بزرگی رخ داد که نباید در توافق نهایی تکرار گردد تصریح کرد : در ژنو ما محدودیت های مهمی از جمله توقف غنی سازی 20 درصد را پذیرفتیم در عین حال با 130 تحریم جدید روبه رو شدیم.

 

خطیب نماز جمعه صحنه تاکید کرد : اگر تیم مذاکره کننده ما بتواند در صورت شکست مذاکرات آمریکا را مقصر معرفی کند ، کشورهای هم پیمان امریکا در نظام تحریم ها دیگر از او بیعت نمی کنند.

 

حجت الاسلام زارعی خاطر نشان کرد : توافقی که بخواهد امتیازات نقد مثل توقف غنی سازی فوردو ، کاهش دو سوم سانتری فیوژ ها ، تغییر ماهیت رآکتور آب سنگین اراک ، کاهش ذخایر اورانیوم 3/5 درصد از هر 10 هزار کیلو به 300 کیلو ، توقف تحقیق و توسعه سانتری فیوژ ها ، بازجویی های غیر متعارف و ... را بدهد و وعده های نسیه را بگیرد ، توافق بد و ضد منافع ملی است.

 

امام جمعه شهرستان صحنه با بیان اینکه توافق خوب یک لفظ مشترک با دو معنای متضاد برای ما و آمریکا می باشد در پایان گفت: آمریکا از این مذاکرات به دنبال این است که با دست آوردن امتیاز از ایران ، پیام شکست جمهوری اسلامی را به کسانی که از اقتدار این کشور الهام گرفته اند ارسال کند و از طرفی دیگر دولت بارک اوباما ، به عنوان (( بی دستاورد ترین دولت سده اخیر آمریکا )) بدهکارترین دولت جهان با 18 هزار میلیارد دلار بدهی ، به شدت نیازمند چنین بردی در مذاکرات است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد