سعیدی پور:

اجرای طرح های نوین کشاورزی در صحنه الزامی علمی است

سرویس: شهرستانکد خبر: 285848|12:58 - 1394/04/20
نسخه چاپی
 اجرای طرح های نوین کشاورزی در صحنه الزامی علمی است
پایگاه خبری امروله : مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت : اجرای طرح‌های نوین کشاورزی و افزایش بهره‌وری تولید، الزامی علمی و کارشناسی است.

به گزارشامروله، " سجاد سعیدی پور " با بیان خبر فوق عنوان کرد : در آبیاری تحت فشار بارانی، آب با فشار در داخل یک شبکه لوله کشی شده جریان پیدا می کند و سپس از خروجی هایی به نام آبپاش که روی این شبکه تعبیه شده خارج می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز بخش بزرگی از اراضی و باغات این شهرستان به صورت سنتی و غرق آبی آبیاری می شود تاکید کرد: عزم جدی بر این است تا در آینده ای نه چندان دور طرح آبیاری نوین به طور کامل در این منطقه اجرایی شود.

 

مدیرجهاد کشاورزی صحنه همچنین با اشاره به کمبود آب کشاورزی با توجه به کاهش بارش ها در سال زراعی و نیز تشدید خشکسالی در منطقه خواستار مدیریت مصرف آب و جایگزینی روش های نوین آبیاری شد.

 

وی در ادامه افزایش دما و تبخیر زیاد آب را از دلایل کمبود آب در این شهرستان اعلام کرد و گفت: انتقال آب از طریق لوله و همچنین کانال های آبیاری در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان قرار دارد.

 

مدیر جهاد کشاورزی صحنه در پایان تصریح کرد: امیدواریم با جایگزینی طرح های نوین آبیاری و بهره برداری از این طرح ها زمینه توسعه بخش کشاورزی و ارتقا اقتصادی این شهرستان فراهم شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد