یادداشت/

فعالیت های انتخاباتی در قالب سمن ها / لزوم مقابله با سازمان های مردم نهاد متخلف

سرویس: شهرستانکد خبر: 285864|00:25 - 1394/04/21
نسخه چاپی
فعالیت های انتخاباتی در قالب سمن ها / لزوم مقابله با سازمان های مردم نهاد متخلف
پایگاه خبری امروله : با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری روند فعالیت سمن ها باید به صورت جدی توسط مسئولین مورد بررسی و رصد قرار گیرد تا این نهاد های مردمی از مسیر خود منحرف و سیاسی نشوند.

به گزارشامروله، یادداشت // سمن ها یا همان سازمان های مردم نهاد در تعریفی کلی به سازمان هایی گفته می شود که مستقیما بخشی از ساختار دولت محسوب نمی شود، اما نقش بسیار مهمی به عنوان واسطه بین فرد فرد مردم و دولت ها و حتی خود جامعه ایفا می کند

.

در کشورهای توسعه یافته، سازمان های مردم نهاد همپای دولت در بخش هایی که نیاز به کارهای زیربنایی، آموزشی و حتی اجرایی باشد، فعالیت می کنند.و یا به عبارتی دیگر این سازمان ها طبق اساس نامه خود می توانند کمک های خاصی به دولت وشهروندان ارائه دهند.

 

یکی از مهمترین رکن فعالیت سازمان های مردم نهاد، اعتماد عمومی است که در صورت خدشه به این سرمایه اجتماعی، آسیب های جبران ناپذیری پدید می آید به گونه ای که در اثر سوء استفاده برخی از این نهاد های مردمی در کشور پرونده های فعالیت آنان به صورت تعلیق در آمده است.

 

با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه جاری روند فعالیت سمن ها باید به صورت جدی توسط مسئولین مورد بررسی و رصد قرار گیرد تا این نهاد های مردمی از مسیر خود منحرف و سیاسی نشوند.