مکری:

رعایت حجاب و عفاف تضمین کننده سلامت جامعه است

سرویس: شهرستانکد خبر: 285897|11:42 - 1394/04/22
نسخه چاپی
رعایت حجاب و عفاف تضمین کننده سلامت جامعه است
پایگاه خبری امروله : مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری صحنه گفت: رعایت حجاب و عفاف از سوی بانوان تضمین کننده سلامت جامعه و پلی به سوی عزت و کمال برای آنان است.

به گزارشامروله،  " شهره مکری " با بیان اینکه باید فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نهادینه شود افزود: حجاب و عفاف مصونیت و حافظ گوهر وجودی انسان است و او را از گزند بسیاری از گناهان و افکار آلوده دور می کند.

 

وی با بیان اینکه موضوعات دینی و مقوله عفاف در جامعه ایرانی ریشه دار است گفت: ما در جامعه به دنبال ایجاد صفات الهی، انسان شدن و ارایه الگوی حضرت زهرا (س) در تمام ابعاد هستیم.

 

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری صحنه مقوله عفاف و حجاب را از ضروریات دین مقدس اسلام دانست و افزود: امروز تهاجم فرهنگی کشورهای استکباری در جهت تضعیف حجاب و بر محور انزوای ارزش‏های والای بانوان مسلمان متمرکز شده از این رو حجاب را می توان یکی از راه های جلوگیری از سلطه دشمنان نام برد.

 

وی در ادامه گفت: نوع پوشش و حجاب، نشان دهنده سنت ها، ارزش ها و باورهای یک جامعه است و اسلام حجاب را از مصادیق مهم تحقق امنیت اجتماعی در جامعه معرفی کرده است.

 

مکری تصریح کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان نماد عفت و پاکی در تاریخ، می تواند الگوی خوبی برای زنان و دختران جامعه باشد و آنان را از پیمودن مسیر اشتباه و غلط در طول زندگی حفظ کند.

 

وی افزود: عفاف چشم پوشی از نگاه حرام، پوشش مناسب، اعتدال در زینت، میانه روی در خوراک و عفت در فقر و غنا، پرهیز از کلام زشت و اندیشه حرام را شامل می شود.

 

مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری صحنه با بیان اینکه دستگاه های فرهنگی باید برای نهادینه کردن مقوله حجاب و عفاف در جامعه برنامه های کاربردی و جذاب داشته باشند افزود: در سایه این مقوله ارزشی می شود بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی را کنترل و رفع کرد.

 

21 تیر ماه یادآور قیام تاریخی مردم مشهد در مقابله با طرح استعماری کشف حجاب رضاخان است و این روز در تقویم رسمی کشورمان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد