گزارش

معتادان در کمین ظرفیت های تفریحی/ وحشت مردم از پرسه های خیابانی معتادان همیشه در صحنه

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312087|08:49 - 1399/05/13
نسخه چاپی
معتادان در کمین ظرفیت های تفریحی/ وحشت مردم از پرسه های خیابانی معتادان همیشه در صحنه
پایگاه خبری امروله : اعتیاد به مواد مخدر یک مشكل اجتماعی است كه اكثر جوامع به آن مبتلا هستند.

به گزارشامروله، اعتیاد به مواد مخدر یک مشكل اجتماعی است كه اكثر جوامع به آن مبتلا هستند.اطلاعات و آمار جدیدی كه درباره موضوع مواد مخدر و اعتیاد در جامعه ما منتشر می شود، حاكی از مسأله بودن این پدیده اجتماعی است.

 

طی آماری که از دبیر جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران منتشر شده است حاکی از آن می باشد که سالانه ۵ درصد به جمع معتادان كشور افزوده می شود، در حالی كه سازمان بهزیستی كشور تنها توان مداوای ۲ درصد معتادان را دارد.

 

موضوع اعتیاد مربوط به شهر یا منطقه خاصی نمی شود و شهر صحنه نیز از این موضوع جدا نیست به گونه ای که اگر در خیابان ها ، مکان های عمومی گشتی و گذاری داشته باشیم با انواع افراد معتاد برخورد می کنیم که چهره شهر از نظر اجتماعی نا امن کرده اند.

 

معتادان سطح شهر ، چهره فرهنگی صحنه را خدشه دار کرده اند

 

یک شهروند صحنه ای در گفتگو باامرولهعنوان کرد : شهر صحنه به عنوان یکی از شهر های توریستی استان کرمانشاه همیشه مورد توجه گردشگران بسیاری است و اگر آنان با افراد معتاد مواجه شوند قطعا چهره شهر نا مطلوب جلوه داده میشود.

 

وی در ادامه گفت : اگر غروب ها در خیابان های سطح شهر حرکت کنیم با انواع معتادان رو به رو میشوید که از عابران پول میگیرند و تا وجه درخواستی خود را از آنان نگیرند افراد را رها نمی کنند که این موضوع برای خانواده ها به یک تهدید جدی تبدیل شده است.

 

محمد رضا محمدی در پایان گفت : مسئولین مربوط باید فکری به حال این قضیه در داخل شهر بکنند چون تعداد این افراد روز به روز در حال افزایش است.

 

 

 

در ادامه این گفتگو ها یک شهروند ساکن محله جواد آباد شهر صحنه اظهار داشت : متاسفانه پارک جنگلی این محله مکانی برای مصرف مواد مخدر تبدیل شده است .

 

وی در ادامه تاکید : فضای سبز پارک جنگلی محله جواد آباد به دلیل افزایش افراد معتاد و نبود امنیت لازم برای حضور خانواده ها ندارد این محل به یک مکان پر از تهدید تبدیل شده است.

 

محمد خزایی در پایان گفت : مردم این محله از مسئولین مربوط درخواست دارند تا فکری به حال این قضیه بشود و این محله از وجودافرادی که برای امنیت اجتماعی افراد مضر هستند پاک سازی شود.

 

 

مسئله اعتیاد بخشي از نيروي فعال جامعه را تحت تاثیر منفی خود قرار داده است

 

" محمد حسین زاده " در گفتگو باامرولهعنوان کرد : معزل اعتیاد یکی از چالش های اساسی هر جامعه به شمار می رود که مهار تهدید آن نیازمند تلاش و توجه گوناگون افراد است و نمی توان آن را فقط به ارگان یا شخص خاصی نسبت داد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسئله اعتیاد ، بخشي از نيروي فعال جامعه را تحت تاثیر منفی خود قرار می هد تصریح کرد : اعتياد، معتادان را به انحراف و ناهنجاري‌هاي ديگر نيز سوق مي‌دهد.قطعاً براي كاهش اعتياد در جامعه راه‌هاي بسياري وجود دارد که می توان به برخورد با باندهاي بزرگ قاچاق، برخورد با قاچاقچيان و توزيع كنندگان خرد، برخورد با معتادان، افزايش آگاهی مردم و ايمن‌سازي افراد و خانواده‌ها اشاره کرد و در اين ميان، با توجه به اين كه تظاهر اجتماعي اعتياد، وجود فرد معتاد است، نحوة برخورد با آن اهميت ويژه‌ای مي‌يابد.

 

حسین زاده  با اشاره به اینکه در شرایط کنونی باید راه هایی برای پیشگیری از گسترش اعتیاد و تولید مواد مخدر به کار بست تاکید کرد : بیکاری حادی که اینک در جامعه ما وجود دارد عامل بسیار مهمی در قضیه اعتیاد است و علاوه بر این موضوع اقدامات در زمینه ترک اعتیاد نیز به دلیل عدم رسیدگی به وضع معتادین، عملا عقیم مانده است.

 

کارشناس ارشد جامعه شناسی در پایان گفت: کارهای بسیاری می توان برای جلوگیری از دامنه اعتیاد در جامعه بکار برد که مهترین آنان را می توان به ایجاد کار و جذب نیروها به مراکز صنعتی و کشاورزی، ایجاد مراکز بازآموزی و اشاعه فرهنگ سالم و توضیح علل و ریشه های این بیماری اجتماعی، ایجاد مراکز تفریحات سالم، پرورش هنر و ادبیات، ایجاد مراکز درمانی رایگان برای ترک اعتیاد تحت مراقبت پزشکان، ایجاد تامین برای آینده معتادینی که معالجه می شوند جهت بازگشت آن ها به کار در موسسات تولیدی و اداری نام برد.