مدیرکل اوقاف کرمانشاه مطرح کرد

برگزاری برنامه‌های دهه ولایت در 38 بقعه/ ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه کرمانشاه راه‌اندازی شد

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312140|13:43 - 1399/05/16
نسخه چاپی
 برگزاری برنامه‌های دهه ولایت در 38 بقعه/ ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه کرمانشاه راه‌اندازی شد
مرصاد نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های دهه ولایت در 38 بقعه استان و بیشتر به صورت سخنرانی مجازی برگزار شده است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام محمد صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه فضای خبرنگاری در کرمانشاه را فضایی به دور از هر گونه حاشیه عنوان کرد و اظهار داشت: خبرنگاران در چنین فضایی فقط به دنبال هدایت افکار عمومی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: وقف در استان کرمانشاه جای پردازش دارد و خبرنگاران به نقاط مثبت این موضوع ورود پیدا می کنند.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر،خاطر نشان کرد: غدیر نقطه عطفی است در تاریخ که ماندگار شد و امروز به برکت حرکت بزرگ پیامبر(ص) نورافشانی می کند.

این مسئول بیان داشت: امروز ویروس منحوس کرونا متاسفانه تمام برنامه های اوقاف را تحت شعاع خود قرار داده است و مسابقات قرآنی که از وظایف اصلی این اداره است به صورت محدود برگزار شد.

حجت الاسلام صالحی کفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی با حضور ۱۰۰۰ نفر برگزار شد که ۴۰۸ نفر به مسابقات استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۱۵ شهریورماه آغاز و تا نوزدهم ادامه خواهد داشت، گفت: روز ۱۵ و ۱۶ شهریور ماه بانوان به رقابت می پردازند و ۱۷ و ۱۸ شهریور در بخش آقایان مسابقات برگزار می شود و روز ۱۹ شهریور نیز اختتامیه مرحله استانی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: با توجه به شیوع این ویروس مسابقات قرآنی در فضای و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: همزمان با شیوع بیماری کرونا در استان برنامه‌ ریزی مفصلی در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه صورت گرفته که یکی از آنها کمک مومنانه است که در این راستا بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی و بهداشتی بین اقشار نیازمند و آسیب دیده از بیماری کرونا توزیع کردیم.

حجت الاسلام صالحی همچنین به برنامه های دهه ولایت اشاره کرد و بیان داشت: از روز عرفه برنامه های این ایام شروع شد و در ۳۸ بقعه برنامه داشتیم که بیشتر به صورت سخنرانی مجازی بود و همچنین ۶ کاروان شادی در سطح شهر راه اندازی کردیم.

این مسئول گفت: امسال مراسم ماه محرم به دلیل خطر شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز ۲۰ بقعه برگزار می شود.

وی به سایر اقدامات اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و بیان داشت: توانستیم ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه راه اندازی کنیم که از هر کدام از آنها ۲۰ کیلووات انرژی پاک تولید می شود و در مجموع ۲۰۰ کیلو وات انرژی ارزان و در دسترس تولید می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار ادامه داد: همچنین ۴ تا ۵ هکتار باغ مثمر در اراضی دیم احداث کردیم که در صورت به بار نشستن می تواند محصولات ارزان به بازار عرضه کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد