مدیرعامل آبفای کرمانشاه عنوان کرد

افزایش 26 درصدی مصرف آب در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312141|13:45 - 1399/05/16
نسخه چاپی
افزایش 26 درصدی مصرف آب در کرمانشاه
مرصاد نیوز: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: مصرف آب در استان طی تیر ماه 26 درصد افزایش یافته است.

به گزارشامروله،  علیرضا کاکاوند امروز پنج شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: استان کرمانشاه با مشکلاتی نظیر قرارگیری در رتبه های آخر یکپارچه سازی شرکتهای آبفای روستایی و شهری که از اواسط سال قبل آغاز شد، مواجه بود.وی افزود: براساس صورتهای مالی مصوب هردو شرکت آب شرب و جمع آوری فاضلاب زیان ده بودند به گونه ای که از نظر بخش جاری 75 میلیارد تومان و بخش عمرانی 300 میلیارد تومان بدهی داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه این واقعیت را باید پذیرفت که بسیاری از مناطق کرمانشاه در هنگام شب آب شرب ندارند گفت:  در حوزه آب شهری مشکلاتی داشتیم زیرا بسیاری از شهرها منابع تامین آب تک گزینه‌ای دارند و تنها از یک منبع تامین آب می‌شوند اما در شهر کرمانشاه اینگونه نیست بلکه آب شرب از ۱۴۶ حلقه چاه، چند سراب، قنات و سد گاوشان آب مورد نیاز تأمین می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه  قرار بود طرح بلند مدت تامین آبی شهر کرمانشاه از سد گاوشان در سال ۹۴ افتتاح شود که متولی هم آب منطقه ای است، گفت: امروزه ۱۳۷ میلیون متر مکعب نیاز آبی شهر کرمانشاه است همچنین علاوه بر کمبود آب فرسودگی شبکه خطوط و تاسیسات هم وجود دارد که مزید بر علت شده است.

کاکاوند گفت: بالاترین درصد هدررفت آب در مراکز کشور به کرمانشاه اختصاص دارد و همچنین ۴۵ درصد تاسیسات فرسوده است.

وی افزود: یک هزار و 700 کیلومتر خطوط آبی داریم که 800 کیلومتر نیازمند بازسازی است که سال گذشته 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و اکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: در مناطقی که مشکل برداشت غیرمجاز وجود دارد بیشتر با افت فشار مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه ۹50لیتر بر ثانیه کمبود آبی داریم، عنوان کرد: در خرداد ماه به دنبال شیوع کرونا ۲۱ درصد مصرف آب افزایش یافت که این میزان در تیر ماه به ۲۶ درصد رسید حتی در برخی از روزهای پیک 6380لیتر مصرف آب داشته ایم.

کاکاوند با بیان اینکه  21 حلقه چاه وارد مدار شده که تعویض نشده بود، افزود: اعتبارات خوبی به منظور تکمیل پروژه سد گاوشان تخصیص داده شده تا امسال وارد مدار شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۴ هزار متر مکعب مخزن در کرمانشاه وجود دارد، عنوان کرد: ۱۱۳ هزار متر مکعب هم کمبود وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علت قطعی آب در برخی محلات کرمانشاه عدم زون بندی و کمبود حجم مخازن است.

وی افزود: ۱۲۳ روستا با تانکر آبرسانی می شود که به ۶۴ روستا تا پایان سال آبرسانی خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد