رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کرمانشاه:

پیگیر احداث زورخانه در شهرستان صحنه هستیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312417|08:02 - 1399/06/17
نسخه چاپی
پیگیر احداث زورخانه در شهرستان صحنه هستیم
پایگاه خبری امروله :رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با مسئولین شهرستان صحنه هستیم تا بتوانیم یک زور خانه در این محل احداث نماییم.

به گزارشامروله، سالار احمدزاده ، اظهار داشت: در زورخانه پارک کوهستان که فضای کافی برای ورزش کردن حدود 40 تا 50 ورزشکار با رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مهیا است، به صورت زمان‌بندی شده در روزهای زوج یا فرد ورزشکاران یک زورخانه در محل تعیین شده حاضر می‌شوند همچنین یک حسینیه دیگر که مناسب ورزش است را آماده کرده‌ایم که ورزشکاران بتوانند به ورزش خود ادامه بدهند.

 

وی اضافه کرد: عده قابل توجهی به دلیل شیوع ویروسکرونادر زورخانه‌ها حاضر نمی‌شوند و در منزل ورزش می‌کنند و قطعا کیفیت و آمادگی لازم را ندارند و نیاز به تمرینات حضوری احساس می‌شود تا ورزشکاران برای حضور در مسابقات آماده شوند.

 

رئیس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه رشته کشتی آزاد را هیأت کشتی به دلیل تماس بدنی زیاد تعطیل کرده، رشته کشتی پهلوانی هم تعطیل شده، اما ما به صورت کامل راه و روش پهلوانی را تعطیل نکرده‌ایم و نگاه ویژه پهلوانی را حفظ کرده‌ایم چرا که این ورزش مزین به نام مولا امیرالمومنین (ع) است و برنامه‌های فرهنگی را در ایامی از جمله دهه کرامت، استقبال از ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، عیادت از بیمارانکرونایی، ضدعفونی مراکز عمومی را انجام می‌دهیم.

 

وی در پاسخ به این سئوال که چند زورخانه در استان کرمانشاه داریم، خاطرنشان کرد: زورخانه قرارگاه نجف شهید اشرفی داوودآبادی ،کانون بسیج ثارالله و هوانیروز کرمانشاه و همچنین زورخانه‌های فردوسی امام حسن (ع) و بسیاری از زورخانه‌ها که توسط هیأت‌های مذهبی اداره می‌شود، البته زورخانه‌های خصوصی هم با نام‌های علمدار بیژن و سنگ‌تراش‌های کهن موجود است که از حیث ابنیه تاریخی محسوب می‌شود.

 

احمد‌زاده در خصوص وضعیت زورخانه‌های سایر شهرستان‌های استان، گفت: زورخانه اسلام‌آباد دولتی است و زورخانه دولتی قصرشیرین نیز سال گذشته افتتاح شده؛ زورخانه‌های کنگاور، هرسین و سنقروکلیایی هم به صورت دولتی اداره می‌شوند.

 

وی گفت: قبل از انقلاب فقط در استان یک زورخانه دولتی زیرنظر اداره‌کل ورزش و جوانان استانبا نام زورخانه فردوسی داشتیم و الباقی شخصی بودند، اما از زمان انقلاب اسلامی تاکنون در سطح استان سه زورخانه دولتی و در شهرستان‌ها در هم طی چند سال گذشته آئین کلنگ‌زنی در قصرشیرین با نام زورخانه شهید دکامی و هرسین انجام شده و در شهرستان صحنه هم پیگیر احداث زورخانه هستیم.

 

احمد‌زاده خاطرنشان کرد: زورخانه سردار سلیمانی در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد کرمانشاه بیش از ۶۰ درصد و زورخانه هرسین نزیک به 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صدد هستیم تا یک‌سال آینده افتتاح شود، در کنگاور و اسلام آبادغرب زورخانه در دست بازسازی است و در صحنه هم در حال مذاکره هستیم.

 

وی تصریح کرد: تمام کارهای گروه جمعی بوده به صورتی که خود روسای هیأت‌های گذشته اذعان دارند که در طول چهار سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که در چند دهه گذشته شاهد نبوده‌ایم. به عنوان مثال در ۲۰ سال گذشته استان کرمانشاه در جایگاه‌های امتیازی و عملکردی در رده بیست و سوم تا بیست و هفتم بوده است اما در حال حاضر در جایگاه‌های سوم تا ششم قرار داریم که این افتخاری برای استان است.

 

احمدزاده در پاسخ به سوال برگزاری مسابقات کشوری، گفت: رئیس فدراسیون به دلیل شیوع ویروسکروناو عدم تجمع ورزشکاران برنامه‌ای داده‌اند که مسابقات به صورت آنلاین و الکترونیک برگزار شود بدین صورت که هر ورزشکار در شهر خود انجام بدهد و کلیپ ورزش خود را به فدراسیون ارسال کند و داوری‌ها را در فدراسیون براساس شاخصه‌های داوری انجام می‌دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد