آمریکا درصدد تنش زایی و تفرقه افکنی بین ایران و کشورهای عربی

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 312511|12:13 - 1399/06/25
نسخه چاپی
 آمریکا درصدد تنش زایی و تفرقه افکنی بین ایران و کشورهای عربی
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص توافق اسرائیل و بحرین و امارات گفت: هرچند ممکن است دولت‌هایی نظیر بحرین و امارات بهره‌مند شوند اما در عین حال باید گفت مردم این کشورها از این موضوع نگران و ناراضی هستند.

به گزارشامروله، 

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاد ،  با بیان اینکه از سال های دور تا امروز کشور آمریکا به دنبال مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی بوده، اظهار داشت: سیاست و رویکرد آمریکا در آسیا و خاورمیانه این است که ابتدا کشورها را از همدیگر بترساند سپس از آن بهره‌برداری کند.

وی افزود: حدود ۴۰ سال است که آمریکا درصدد تنش زایی و تفرقه افکنی بین ایران و کشورهای عربی و ایران‌هراسی بوده است.

حیدری گفت: آمریکا در شرایط فعلی که احساس می‌کند وحدت میان کشورهای اسلامی کمرنگ شده به دنبال آن است که رژیم صهیونیستی را هدایت و کمک کند و جای پایی برای اسرائیل ایجاد کند.

وی عنوان کرد: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه از جمله امارات و بحرین به جز ضربه و آسیب به وحدت منطقه به ویژه وحدت دنیای اسلام نتیجه دیگری نخواهد داشت از این رو کشورهای مسلمان همگی جریحه دار شده اند.

مردم کشورهای منطقه نگران هستند

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: مردم کشورهای منطقه نگران هستند هرچند ممکن است دولت‌هایی نظیر بحرین و امارات بهره‌مند شوند اما در عین حال باید گفت مردم این کشورها از این موضوع نگران و ناراضی هستند.

حیدری خاطرنشان کرد: این شرایط پایدار نخواهد بود زیرا رژیم صهیونیستی پایگاه مردمی ندارد و حضورش نامشروع است و با رضایت مردم و حتی بدنه دولت‌ها ورود نکرده بلکه بر اساس یک تبانی میان رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای عربی به منطقه ورود کرده و در واقع آنها به دنبال مشروعیت بخشیدن و ایجاد پایگاهی برای اسرائیل بوده اند.

وی افزود: این شرایط دوامی نخواهد داشت زیرا مردم منطقه و تمام مسلمانان از این حرکت زشت بحرین و امارات ناراضی و نگران هستند و حتما تحت فشار مردم منطقه دراین باره تجدید نظر خواهند کرد زیرا با حضور رژیم صهیونیستی منفعتی جز آشوب و بلوا به ارمغان نخواهد آمد.

خطای استراتژیک و تاریخی بحرین و امارات

حیدری خاطرنشان کرد: آشوب و بلوا به نفع هیچ کشوری در منطقه نیست بنابراین باید تجدیدنظر شود و این یک خطای استراتژیک و تاریخی از سوی کشور بحرین و امارات است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: گفته شده بحرین اجازه داده هواپیماهای اسرائیلی از این کشور عبور کنند در حالی که بحرین در جغرافیای جهانی محل کریدور هوایی نیست و در واقع عددی نیست که جغرافیایی داشته باشد و هواپیمایی بخواهد از خاک این کشور عبور کند بااین حال آنها دنبال مشروعیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی هستند و این توطئه ای سه جانبه آمریکایی- عربی- صهیونیستی است.

حیدری گفت: نتیجه این توطئه سه جانبه آشوب در منطقه، فروش سلاح‌های مانده بر دست آمریکا، کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و در نهایت از بین بردن وحدت دنیای اسلام است.

وی افزود: یقین دارم با توجه به نگرانی این کشورها و نامشروع بودن رژیم صهیونیستی در اذهان ملت‌های مسلمان این اقدامات نتیجه ای نخواهد داشت.