بازگشت جودو به مدار جهانی؛

گزارش مهر از دیداری که روند دادگاه CAS و جودو ایران را تغییر داد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 312536|11:34 - 1399/06/27
نسخه چاپی
گزارش مهر از دیداری که روند دادگاه CAS و جودو ایران را تغییر داد
دادگاه بین المللی حکمیت ورزش در حالی ۳۰ روز به فدراسیون جودو ایران و فدراسیون جهانی برای یک توافق منطقی فرصت داد که جلسه کوتاه روسای این دو فدراسیون تاثیر مهمی در این تصمیم گیری داشت.

به گزارشامروله، بعد از گذشت نزدیک به یک سال از تعلیق جودو ایران از سوی فدراسیون جهانی که به شکایت فدراسیون جودو کشورمان به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) انجامید، جلسه رسیدگی به این پرونده روز گذشته (چهارشنبه ۲۶ شهریورماه) در شهر لوزان سوئیس برگزار شد.

این جلسه طولانی نزدیک به ۸ ساعت به طول انجامید.براساسخبری که توسط ساعد وکیل، وکیل پرونده جودو ایران در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، CAS بعد از بررسی پرونده و شنیدن نقطه نظرات شهود، علی رغم آمادگی برای اعلام رأی، این فرصت را به رؤسای فدراسیون جهانی جودو و ایران داد تا چنانچه بتوانند ظرف کمتر از ۳۰ روز به توافق و تفاهم دست پیدا کنند، دادگاه تفاهم را مبنای رأی خودش قرار بدهد، در غیر این صورت دادگاه روندرسیدگی خودشرا تکمیل خواهد کرد و رأی خودش را اعلام خواهد کرد.

اما نکته مهمی که خیلی روی اعلام چنین نظری از سوی داوران دادگاه حکمیت ورزش تأثیرگذار بود، صحبت‌های «ماریوسویزر»رئیسفدراسیون جهانی و آرش میراسماعیلیرئیسفدراسیون ایران در این جلسه بود.

طبق برنامه‌ای که دادگاه برای رسیدگی به پرونده تنظیم کرده بود، هیچ زمانی برای رؤسای دو فدراسیون درنظرگرفتهنشدهبود. اما در زمان استراحت، میراسماعیلی در جلسه‌ای کوتاه با «ویزر» که نزدیک به ۳۰ دقیقه به طول انجامید، مطالبی مطرح کرد که انعکاس آن به دادگاه، روی نتیجه نهایی تأثیر زیادی داشت ودر نهایتزمان ۳۰ روزه برای رسیدن به تفاهم مدنظر قرار داده شد.

میراسماعیلیدر این موردبهخبرنگار مهرگفت: مذاکره بسیار خوب و دوستانه‌ای بارئیسفدراسیون جهانی انجام شد. مسائل متعددی به بحث گذاشته شد و هدف رسیدن به بهترینراه حلممکنبود. به هرشکلما زیرمجموعه فدراسیون جهانی جودو هستیم و فارغ از اینکه رأی به نفع ما و یا به ضرر ما باشد باید با فدراسیون جهانی جودو تعامل و همکاری داشته باشیم. امیدوارمدر نهایتبا فدراسیون جهانی برای کمک به جودوی ایران به تفاهم برسیم.

هیأتاعزامی ایران به سوئیس تا فردا جمعه درلوزانحضور دارند و این احتمال وجود دارد که با توجه به همراهی داورزنی و سجادی، همین امروز جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون جهانی در لوزان برگزار شده و مقدمات لازم برای رسیدن به تفاهم برای لغو تعلیق فراهم شود.

نکته مهمی که نباید نادیده گرفت راه باز وهموارمذاکره برای بازگشت جودو ایران به مدار جهانی است. مسیری که می‌شد ازمدتهاقبل ازمسیرآن و بدون حاشیه گفتگو کرد و به نتیجه رسید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد