ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است/ بیشترین مرگ و میر در میان سالخوردگان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312564|13:50 - 1399/06/30
نسخه چاپی
 ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است/ بیشترین مرگ و میر در میان سالخوردگان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه سن ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است، گفت: مرگ و میر همچنان در میان سالخوردگان بیش از جوانان است.

به گزارشامروله، محمودرضا مرادی در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه اظهار داشت: تعداد موارد بیماری در استان افزایش داشته است و روند بیماری همواره باید مورد توجه قرار گیرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه افزود: در حال حاضر ۳۶۲ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۶۷ نفر در آی سی یو و ۲۱ نفر به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند. 

این مسئول ادامه داد: از ابتدای آغاز اپیدمی کرونا تا کنون ۱۱ هزار و ۹۶۵ مورد بیمار بستری داشتیم که بیشتر آنها ترخیص شدند. 

مرادی تصریح کرد: براساس معیارهای تشخیص قطعی ۵۷۳ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و براساس سی تی نیز ۳۳۹ فوت کردند. 

وی با بیان اینکه میانگین فوت در شهریور ماه ۱.۳ بوده است، ادامه داد: موارد فوت معمولا ۲ تا ۳ هفته بعد از آغاز اپیدمی مشاهده می شود. 

مرادی با بیان اینکه میانگین سنی ابتلا به کرونا در مردان ۴۳ سال و در زنان ۴۴.۵ است، تصریح کرد: ابتلا به کرونا امروز به سمت جوانان رفته است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: ۵۵ درصد موارد بستری و ۵۸.۵ درصد موارد فوتی را مردان تشکیل می دهند. 

این مسئول با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری کرونا پایین و جوان است، ادامه داد: مرگ و میر همچنان در میان سالخوردگان بیش از جوانان است. 

مرادی ادامه داد: شهرستان های پاوه، سنقر، کرمانشاه، کنگاور، گیلانغرب در وضعیت  قرمز قرار دارند و شرایط استان به صورت کلی زرد است ولی باید در تصمیم گیری ها استان را قرمز در نظر بگیریم چرا که روند ابتلا افزایشی است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۲ نفر بستری شدند. 

این مسئول عنوان کرد: روزانه حدود ۲۵ تا ۳۵ درصد مبتلایان بستری می شوند و روند بیماران بستری نسبت به بیماران ترخیص شده بیشتر است. 

مرادی ادامه داد: هر روز ۲۰ تا ۲۵ نفر به آمار مبتلایان استان افزوده می شود و شیب ابتلا در استان خیلی بالا نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد