بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است و در اختیار ما نیست

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312568|13:54 - 1399/06/30
نسخه چاپی
بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است و در اختیار ما نیست
استاندار کرمانشاه گفت: بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است و در اختیار ما نیست از همین جا اعلام می کنم والدینی که نگران حضور فرزندانشان در مدرسه هستند، می توانند آنها را به مدرسه نفرستند.

به گزارشامروله،  هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونای استان کرمانشاه اظهار داشت: مدتی است که شاهد کمرنگ شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در استان هستیم.  

وی افزود: فرمانداران به صورت میدانی به همراه روسای شبکه بهداشت و درمان موضوعات را بررسی و هر شرایطی که برای حفظ سلامتی مردم لازم است را در دستور کار قرار دهند.  

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بحث رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: اگر شاهد شکل گیری موج سوم کرونا در استان باشیم باید هزینه سنگینی را بپردازیم.

مدیر ارشد استان تصریح کرد: اگر بیماران بستری به تعداد خاصی برسند در زمینه دستگاه اکسیژن ساز کمبود پیدا خواهیم کرد و از این رو باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود.  

بازوند با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه داد: رفتار این ویروس وابسته به رفتار مردم است و اگر مردم رفتاری مناسب و متناسب با پروتکل های بهداشتی داشته باشند، به این بیماری مبتلا نخواهند شد.  

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس ۷۱ درصد است و این میزان پایین است، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است باید میزان رعایت پروتکل ها در مدارس افزایش یابد.  

استاندار کرمانشاه بیان داشت: به آموزش و پرورش نیز ابلاغ شود تا در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت لازم را داشته باشند.  

مدیر ارشد استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس مصوبه ستاد ملی کرونا است و در اختیار ما نیست از همین جا اعلام می کنم والدینی که نگران حضور فرزندانشان در مدرسه هستند، می توانند آنها را به مدرسه نفرستند و آموزش ها را از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری کنند.  

بازوند همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در زندان های استان تاکید کرد و گفت: باید توجه ویژه ای به بحث قرنطینه داشت.  

مدیر ارشد استان گفت: به منظور هماهنگی بیشتر نیز جلسه ای میان دادستان کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

وی همچنین بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی تاکید کرد.