مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) کنگاور مطرح کرد؛

حوزه های علمیه مسیر اصلی مقدمه سازی ظهور منجی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 312575|14:26 - 1399/06/30
نسخه چاپی
 حوزه های علمیه مسیر اصلی مقدمه سازی ظهور منجی
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان کنگاور گفت: مسیر اصلی و شاهرگ حیاتی مقدمه سازی برای ظهور منجی از حوزه های علمیه می گذرد.

حجت الاسلام پیام ملکی در گفتگو باامروله، با تبیین ضرورت مقدّمه سازی برای ظهور، این مهم را در گروِ تقویت مکتب حضرت روح الله (ره) و کلام امام دانست که فرمودند «باید هسته های مقاومت را در تمام جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.»

 

وی  در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تبیین علت عدم ظهور حضرت صاحب الأمر (عج) پرداخت و گفت: علت این مسأله کمبود نیرو و به تعبیر حوزوی فقدانِ من به الکفایه است و إلا افراد ناکارآمد در تمام زمان ها امام عصر خود را می خواندند ولی هنگام دفاع و ایثار گاهی خود به قتال امام زمانشان می رفتند و شاهد این مسأله 12 هزار امضاء و مهر کوفیان در دعوت از سید الشهداء و 18 هزار بیعت با جناب مسلم بن عقیل است و البته برخی از همین اشخاص همانند عمرو بن حجاج بودند که علیرغم دعوت از امام زمانشان نه تنها به یاری ایشان نرفتند بلکه آب را بر سید الشهداء (ع) بسته و برخی دیگر اهل بیت ایشان را به اسارت بردند.

 

این استاد حوزوی ادامه صِرف دعای برای تعجیل در امر فرج را کافی ندانستن و عنوان کرد: شخصی مانند سلیمان بن صرد خزاعی نامه «العجل ثم العجل» به امام زمانش نوشت اما در هنگام ضرورت در میدان نماند. بنابراین شیعه باید خود را به کارآمدی لازم برای قیامی جهانی برساند و این مهیا نمی شود مگر با ایجاد هسته های مقاومت همانند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصار الله یمن و... در سراسر جهان حتی در قلب اروپا و آمریکا.

 

مدیر مدرسه علمیه کنگاور افزود: انقلاب اسلامی به رهبری امامین انقلاب در مسیر انقلاب جهانی حضرت ولیعصر (عج) حرکت می نمایند چرا که حضرت امام (ره) فرمودند: «باید هسته های مقاومت را در تمام جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد... باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است.»

 

حجت الاسلام ملکی در ادامه سخنان خود به جایگاه حوزه های علمیه در تشکیل این هسته های مقاومت جهانی پرداختن و گفت: قدرت و توان دین و روحانیت است که همین هسته های مقاومت را ایجاد نموده و تمام این هسته های مقاومت اسلامی در جهان از طرف شخصیت های حوزوی همانند امام خمینی، امام خامنه ای، آیت الله سیستانی، سیدحسن نصر الله و... ایجاد یا رهبری می شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه کنگاور در ادامه تاکید کرد: در جایگاه دین و روحانیت همین قدر باید گفت که اگر تمام مراکز عملی و مطرح جهان در نامه ای بلند بالا حکم جهاد دهند، همین حکم به اندازه نامه چند کلمه ای یک مرجع تقلید در برانگیختن مردم اثر ندارد و این قدرت دین است.

 

وی تصریح کرد: بنابراین مسیر اصلی و شاهرگ حیاتی مقدمه سازی برای ظهور منجی از حوزه های علمیه می گذرد و به تعبیر مقام معظم رهبری: «اگر ما عمامه ای ها درست نقش خود را بشناسیم و بتوانیم آن را ایفاء کنیم دنیا را آباد خواهیم کرد.»

حجت الاسلام ملکی در پایان سخنان خود مدرسه علمیه کنگاور را حوزه ای با قدمت و پتانسیل بالا توصیف نمود و با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه کنگاور بیان داشت: امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور مدرسه علمیه کنگاور به مرکز اصلی برای تربیت روحانیون عالم، مهذّب و مجاهد تبدیل گردد و بیش از پیش در تربیت روحانیون انقلابی و در خط امام و رهبری کوشا باشد