گزارش خبری

جلسه شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان صحنه برگزارشد

سرویس: شهرستانکد خبر: 312718|09:20 - 1399/07/15
نسخه چاپی
جلسه شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان  صحنه برگزارشد
پایگاه خبری امروله : جلسه شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان صحنه با حضور اعضای این شورا و جمعی از روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارشامروله،  جلسه شورای احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان  صحنه  به ریاست"علیرضا حیدری فرماندار"، "و حضور اعضای این شورا و جمعی از روسای ادارات در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار شهرستان  ضمن تشکر از فعالیت های ستاد احیا امر به معروف ؛ رعایت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یک وظیفه عمومی و همگانی برشمرد و افزود: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید نسبت به  این مهم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

 

فرماندار صحنه ترویج و احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه یک امر ضروری بیان کرد چرا که توجه و عمل واقعی به آن می تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کند و تضمینی برای سلامت روانی و اخلاقی جامعه باشد، موضوعی که در دین مبین اسلام مورد تاکید جدی قرار گرفته است.

 

علیرضا حیدری  خطاب به دستگاه های اجرایی گفت: تنها عضویت در ستاد امر به معروف و نهی از منکر را کافی نیست بلکه ترویج، توسعه و عمل به این فریضتین واجب باید در دستور کار همگان باشد.

 

وی با بیان اینکه کسانی که اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند باید خود الگو در این فریضه باشند، افزود: اگر به موضوع امربه معروف و نهی از منکر وسیع نگاه کرده و دستورات آن را اجرا کنیم امورات دیگر نیز به تأسی این امر اصلاح می شود

 

 

همچنین در این جلسه سرهنگ مسعود کاظمی  دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان صحنه  نیز به جمع بندی موارد مطروحه پرداخت و تشکیل مستمر جلسات ستاد بصورت ماهیانه و حضور شخص اعضاء اصلی در این جلسات را ضروری دانست .

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر  بر لزوم فعال بودن ادارات، نهادها، تشکل های مردمی، اصناف و تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در این مجموعه را در راستای تحقق اهداف مورد نظر بسیار مهم و جدی دانست .

 

وی استفاده از ظرفیت ادارات متولی از جمله تبلیغات اسلامی، اوقاف، آموزش و پرورش، گروه های مردم نهاد و بسیج را با ملحوظ نمودن اختیاراتی که به گروه های امر به معروف داده شده است مورد تأکید قرار داده و ورود دادستان و نیروی انتظامی برای پیگیری تخلفات را ضروری بیان نمود.

 

در پایان این جلسه حکم قائم مقامی ستادامربه معروف ونهی ازمنکرشهرستان به فرماندارصحنه ابلاغ گردید.