پایگاه خبری تحلیلی امروله09:37 - 1392/03/09

واکنش رضایی به نظرات قالیباف و ولایتی

به گزارش مشرق به نقل از فارس،  محسن رضایی چهارشنبه شب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر خورموج گفت: دشتی که حقیقتا نگین فرهنگی جنوب است برای جنوب افتخاری محسوب می‌شود چون این شهرستان پرچمدار تدین، شهادت و فرهنگ است.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران افزود: دشتی علما و شهدای بزرگی چون شهید عاشوری، مهدوی و توسلی را پرورانده و رشادت رزمندگان این شهرستان را در جنگ به عینه دیدیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون آزمون‌های سختی گذرانده‌ایم و سربلند بیرون آمده‌ایم و الان آزمون اقتصادی در پیش داریم.

رضایی اضافه کرد: رمز یا ابوالفضل را برای این انتخاب کردم که در کربلا امام حسین فرمانده نظامی بود و ابوالفضل فرمانده خیمه‌ها تا آب به خیمه‌ها برساند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز فقط یک‌میلیون بشکه توانستیم صادر کنیم و از آن جا که بانک مرکزی ما نیز تحریم است و مبادلات دلاری نمی‌توانیم انجام دهیم چند میلیارد دلار پول ما در مالزی قابل جابه‌جایی نیست.

وی گفت: باید با توسل به ابوالفضل از این آزمون سخت سربلند بیرون بیاییم وهر چند تحریم‌ها اثر دارد اما همه مشکلات اقتصادی از تحریم‌ها نیست و بخشی از مشکلات مربوط به داخل و سوءمدیریت و منازعات و اختلافات سه قواست.

رضایی افزود: ساختمان اقتصادی ایران از زیربنا مشکل دارد واقتصاد ایران هم چون ساختمانی 77 طبقه است که بجای ده‌ها ستون فقط یک ستون به نام نفت دارد.

وی ادامه داد: گرانی و عدم اشتغال روی زندگی مردم اثرگذار است و گفتگوی هر شب خانواده‌ها گرانی و بیکاری فرزندانشان است و45 هزار تومان امروز برابر با 15 هزار تومان خرداد گذشته است.

رضایی یادآورشد: پول ما ارزش خود را از دست داده و جوانان تحصیل کرده از فرط سربار بودن شرمنده خانواده هایشان هستند.

وی با اشاره به مشکلات کشاورزان دشتی گفت: گوجه دشتی در فصل کشت 200 تومان به فروش می‌رسد در حالی که این محصول در تهران با قیمت پنج هزار تومان عرضه می‌شود.

رضایی اضافه کرد: اگر 50 درصد این قیمت به کشاورز دشتی برگردد زندگی او متحول می‌شود و چرا نباید صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان نباشد.

وی افزود: من یارانه سبز را اعلام کرده‌ام و هشت مورد یارانه مشخص کرده‌ام که به کسانی که کشت مکانیزه و دامداری صنعتی ایجاد می‌کنند و صنایع تبدیلی بیاورند یارانه سبز می‌دهیم.

رضایی تصریح کرد: در این منطقه پارس شمالی را فعال می‌کنیم ولی نه با تجربه عسلویه که بیشتر آلودگی را ایجاد کرده و پروژه‌ها نیز ناقص است.

وی ادامه داد: باید روحیه جهادی جدیدی به وجود بیاوریم که باعث نجات کشور می‌شود و برنامه‌های من حل مسئله گرانی،  بهبود وضعیت مردم و آرامش اخلاقی و دنیوی و معنوی مردم است.

رضایی گفت: من برای جهاد آمده‌ام نه برای ریاست و برای جهادی به نام جهاد اقتصادی وارد شده‌ام و دستم پر از برنامه است.

وی در ارتباط با این موضوع که قالیباف برنامه یارانه سبز را مطرح کرده گفت: کاندیداها نباید برنامه‌های سایر رقبا را به نام خود ثبت کنند برنامه یارانه سبز ماه‌ها پیش از سوی بنده بیان شده است.

رضایی همچنین گفت: همچنین نباید با وعده‌های مختلف از جمله اینکه تورم 100 روزه حل می‌شود مردم را سرکار گذاشت.