پایگاه خبری تحلیلی امروله20:53 - 1394/02/21
رحیمی :

مهمترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بروز بحران است

پایگاه خبری امروله : مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان صحنه گفت : مهمترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار : مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان صحنه در مانور پدافند غیر عامل که در هنرستان فنی شهید احمد کاظمی برگزار شده بود عنوان کرد : مهمترین هدف پدافند غیرعامل کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران با استفاده از اقدامات فنی و مدیریتی است.

 

وی ادامه داد : پدافند در مفهوم کلی، دفع، خنثی کردن و یا کاهش تاثیرات اقدامات آفندی دشمن و ممانعت از دستیابی به اهداف خودی است که پدافند به دو بخش پدافند عامل و پدافند غیرعامل تقسیم می شود.

 

 

 

رحیمیبر ضرورت آگاهی‌بخشی به مدارس در زمینه‌ی پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت :پدافند غیرعامل در صرفه جویی هزینه های تسلیحاتی و افزایش آستانه تحمل مردم در مقابل تهاجم دشمنان و بالابردن توان دفاعی کشور نقش بسیار مهمی دارد .

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان صحنه در پایان اشاره ای به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت پدافند غیر عامل داشت و خاطرنشان کرد : پدافند غیر عامل باید زیرساخت های کشور را حفظ کند و  از هیمن رو باید با شناخت کامل از دشمن ، پدافند غیر عامل را  با توجه به سطح تجهیزات دشمن ارتقاء بخشیم.