پایگاه خبری تحلیلی امروله22:14 - 1394/02/21
گزارش/

سرب داغ سودجویان بر تن حیوانات وحشی می نشیند/ تراژدی کشتن گونه های نادر حیوانی در صحنه

پایگاه خبری امروله : کشتار بی رحمانه حیوانات وحشی توسط افراد سود جو و شکارچیان غیر مجاز همواره ضربات جبران ناپذیری را به محیط زیست هر منطقه وارد می کند.

به گزارش خبرنگار امروله : معمولا هر چند وقت یکبار خبرهایی با موضوع تلف شدن یا کشتار حیوانات وحشی در سایت های خبری و سایر رسانه های جمعی منتشر می شودکه در آن حیونات وحشی به دلایل مختلف و بدون مجوز توسط انسانها کشته و از بین می روند.

 

شهرستان صحنه نیز به دلیل داشتن انواع گونه های جانوری از این موضوع جدا نبوده و متاسفانه شاهد کشته شدن انواع حیوانات نادر بوده است که می توان به دردناک ترین کشتار سال 93 که چند شکارچی یک کل وحشی را در دامنه کوه کل وسر با شلیک چند گلوله از بین می برند نام برد.

 

 

در ادامه این کشتارها روز گذشته شاهد تلف شدن یک گرگ بر اثر شلیک چند گلوله بوده ایم که افراد ناشناس بعد از کشتن این حیوان در شدت بارندگی آن را در مسیر ابتدایی شهر صحنه رها می کنند.

 

 

 

 

 

رئیس محیط زیست شهرستان صحنه در گفتگو با خبرنگار امروله عنوان کرد : متاسفانه کشتار بی رحمانه حیوانات وحشی  توسط افراد سودجو همیشه اثرات منفی زیست محیطی را برای منطقه به همراه داشته است.

 

 

وی ادامه داد: محیط زیست شهرستان صحنه در برابر این نوع جنایات از هیچ گونه متخلفی چشم پوشی نکرده و با قاطعیت تمام ، متخلفین و شکارچیان غیر مجاز را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

 

 

 

 

 

کوروش قیطاسی در پایان گفت : از بین بردن حیوانات باعث بهم خوردن تعادل زیست محیطی خواهد شد زیرا حیات وحش بخشی از محیط زیست هستند و نباید از سوی انسانها به صورت خودسرانه از بین بروند.

 

 

با توجه به مطالب با هرچند تلاش محیط بانان و معرفی متخلفان به مراجع قضایی قابل ستایش است ولی اینگونه اعمال نمیتواند تنها راه حل اینگونه مشکلات باشد بلکه  باید حفاظت از حیوانات وحشی و در نظر داشتن حقوق آنان برای زندگی کردن به صورت یک فرهنگ توسط مسئولین در جامعه نهادینه شود تا دیگر شاهد چنین اخبارهای تلخ و تکان دهنده ای نباشیم.

 

در اسفند ماه سال گذشته نیز یک روباه از گونه ای نادر که بر اثر گرسنگی به یک ویلا در خیابان 17 شهریور صحنه پناه برده بود توسط صاحب آن باغ کشته و در پیاده رو رها می شود.