به گزارشامروله، مهندس رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به قدمت طولانی بازار کرمانشاه که از قدیم مرکز تجارت غرب کشور بوده، افزود: بازار ما متناسب با بازار کشور رشد نکرده است.
وی با بیان اینکه بازار کرمانشاه باید به سمت فروشگاههای زنجیرهای، مغازههای بزرگ و چندمنظوره و هایپرمارکتها برود، عنوان کرد: امروز بازار در تمام دنیا و حتی در کشور ما نیز به سمت مدرن شدن و خصوصا استفاده از IT میرود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص دلایل عدم توسعه و مدرن شدن بازار کرمانشاه نیز افزود: بخشی از این امر به دلیل عدم تمایل خود بازاریان است.
رحیمی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر این است که اصناف کرمانشاه نباید تنها دیده عرضهکنندگی داشته باشند، بلکه باید نقش تولیدی خود را نیز تقویت کنند زیرا این پتانسیل را دارند که علاوه بر تامین نیازهای استان، نیاز استانهای مجاور را نیز برطرف کنند.
به گفته این مسئول کرمانشاه در بسیاری از زمینهها مانند صنایع دستی، پوشاک، طلا و جواهرسازی، کارگاههای تولید مبلمان و ... ظرفیت دارد و همه این صنوف زمانی در کرمانشاه بسیار فعال بودند، اما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفتند.
وی ورود بیرویه کالاهای خارجی را نیز در این امر موثر دانست و اظهار کرد: باید جلو این کار گرفته شود تا واحدهای صنفی و تولیدی کرمانشاه نیز بتوانند روی پای خود بایستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اصناف نباید از نقش مهم خود در تجارت داخلی و تولید ناخالص ملی غافل شوند، یادآوری کرد: خود بازاریان نیز باید برای حرکت به سمت مدرن شدن متناسب با کشور و دنیا پای کار بیایند.
