پایگاه خبری تحلیلی امروله14:32 - 1394/03/17

فروش نفت بابت کسری حقوق کارمندان ناجا بود/ با روش دخل و خرجی می‌توان مشکل را حل کرد

سخنگوی ناجا در مورد بحث فروش نفت توسط ناجا گفت: این مسئله بابت کسری حقوق کارمندان ناجا بوده و مشکلش این بود که پروتکل اقدامات قانونی و تشریفات این کار در دوران قبلی مخدوش بوده و با یک روش دخلی و خرجی می‌توان آن را حل کرد.

به گزارشامروله،  سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه نشست خبری سخنگوی نیروی انتظامی با اصحاب رسانه در مورد بحث فروش نفت توسط نیروی انتظامی اظهارداشت: در جلسه‌ای که در سال 92 با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، رئیس خزانه‌داری، رئیس بانک مرکزی، آقای نوبخت و چند تن از مسئولان ناجا برگزار شد این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: قضیه بدین ترتیب بود که نیروی انتظامی نفتی را بابت کسری بودجه گرفته و فروخته بود و مبلغ آن را بابت کسری حقوق کارکنان ناجا پرداخت کرده بود.

سردار منتظرالمهدی ادامه داد: مشکل این بود که پروتکل اقدامات قانونی و تشریفات این کار در دوران دولت قبل مخدوش بود؛ قرار شد نوبخت گزارشی تهیه و به رئیس جمهور بدهد.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: البته با روش دخلی و خرجی کردن که یک شیوه حسابداری است و برای اصلاح دفاتر حسابداری انجام می‌شود این پول را جزء دیون حساب کرد و آن را در ناجا کارسازی کرد و حواله کشید و در قبال حواله به خزانه دولت برگشت بخورد.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: این جزء دیون بود و کسری بودجه ناجا بوده بنابراین باید کارسازی شود و با روش دخلی و خرجی آن را محاسبه کرد؛ در این خصوص نه وجهی می‌رود و نه وجهی می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در دهه گذشته نیز این اتفاق افتاده و خرید بنزها نیز با همین روش بود.

وی در مورد تخلف پرسنل ناجا گفت: هرگاه سیستم‌های نظارتی و بازرسی متوجه شوند فردی تخطی کرده و از مدار اخلاق خارج شده با آن برخورد می‌کنند و نتایج آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی در مورد انجام کارهای خدماتی توسط سربازان خاطرنشان کرد: به هیچ وجه کارهای خدماتی را نباید سربازان انجام دهند.