پایگاه خبری تحلیلی امروله15:16 - 1394/03/22
روند دنباله دار بیکاری در دولت یازدهم؛

واردات مواد غذایی به واردات نیروی کار رسید!

در حالی سیستان و بلوچستان رتبه اول بیکاری در کشور را یدک می کشد که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در اقدامی عجیب از اشتغال اتباع خارجی در استان خبر داد.

به گزارشامروله،  به نقل ازعصر هامون، نرخ بیکاری و وضعیت ۳۹۷ شهرستان کشور که بر اساس آخرین سرشماری کشور در سال ۹۰ از سوی مرکز آمار ایران انجام شده است، آمار نگران کننده ای را در سیستان و بلوچستان نشان می دهد.
در این آمار 7 شهر سیستان و بلوچستان در میان 20 شهر اول بیکار کشور قرار گرفتند و زاهدان در جایگاه دومین مرکز استان بیکار کشور قرار گرفت و بار دیگر این جایگاه افتخاری بر چهره مسئولین خفته سیستان و بلوچستان گذاشت.
پیش از این نیز سیستان و بلوچستان جایگاه های بسیاری در حوزه های امنیت، بی سوادی و ... کسب کرده بود که لازم است مسئولین و نمایندگان استان نگاهی به کارنامه عملکرد خود در این استان داشته باشند.

اجرای طرح اشتغال اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
این جایگاه ها و افتخارات در حالی است که  مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با یکی از رسانه ها از پیگیری جهت طرح موقت اشتغال اتباع خارجی خبر داد و گفته بود که در حال ساماندهی این طرح در استان هستیم که از تیرماه شروع می‌شود.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند در آینده قوی عمل کنند و گسترش تعاونی‌ها و همچنین ایجاد اشتغال در جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه خیلی اهمیت دارد.
جهاندیده از اجرای طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در آینده نزدیک خبر داد افزود: باید به مشاغل خرد توجه جدی داشته باشیم، مسلماً تعاونی‌ها در رونق بازارچه‌های مرزی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

سیستان و بلوچستان رتبه اول بیکاری در کشور را دارد
پیش از این میرمرادزهی نماینده مردم سراوان در مجلس در گفت و گو با خبرنگارعصر هامونگفته بود که سیستان و بلوچستان اولین رتبه بیکاری در کشور را دارد در حالی که زمین ها و خاک سیستان و بلوچستان گنج است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان معادن و مرزهای خشکی و دریایی زیادی دارد که اگر مدیریت صحیحی در این حوزه صورت گیرد قطعا مشکل اقتصادی مردم منطقه حل خواهد شد.
انتهای پیام/